ממצא נדיר

ממצא נדיר: כלי בן 1,500 שנה נמצא בימת הכנרת

הכלי שנמצא על ידי אשה שטיילה במקום הועבר לאוצרות המדינה שם מעריכים החוקרים כי מקורו הוא באוניה ששקעה יחד עם כל מה שעליה. "מילדות אני קוראת סיפורים על מציאת עתיקות, והתחום מהלך עלי קסם" סיפרה האישה (בארץ)

הכלי העתיק שנמצא בכינרת (צילום: יואב צור, רשות העתיקות)

טל פסטמן מירושלים טיילה עם משפחתה בימת הכנרת, וכשחזרה אל החוף הבחינה בחפץ לא מזוהה שנח לו בין חלוקי הנחל. היא התקרבה אליו ומשתה אותו מהמים ולאחר שהסירה מעליו את הבוץ חשפה להפתעתה ממצא ארכיאולוגי יקר ערך - כלי חרס בצורת עוף דורס שלדעת המומחים נבנה לפני 1,500 שנה.

פסטמן, יצרה קשר עם רשות העתיקות, ומסרה את האוצר שהתגלה על ידה לאוצרות המדינה. לאחר שמסרה את החפץ סיפרה פסטמן: "מילדות אני קוראת סיפורים על מציאת עתיקות, והתחום מהלך עלי קסם", והוסיפה: "מאוד קיוויתי שיום אחד אמצא ממצא משמעותי מהעבר, והנה זה קרה. המדהים הוא שמצאתי את החפץ בחוף שאלפי אנשים עוברים בו כל קיץ, ואף אחד לא נתקל בו. מיד הבנתי שיש כאן משהו מיוחד. זו הגשמת חלום בשבילי".

הארכיאולוג הראשי של נפת גליל תחתון ועמקים ברשות העתיקות יאב צור התרשם מאוד מהממצא השלם ויוצא הדופן. ולדבריו "ירידת מפלס הכנרת הוא זה שהוביל למציאת הממצא היקר הזה", וכי הוא מעריך כי "מדובר בכלי עתיק ונדיר, שנפל ממטען של אנייה ונסחף למקום".

ארכיאולוג מחוז גליל תחתון ועמקים בוטרוס חנא התייחס להתנהגותה של טל ואמר כי: "טל הפגינה אזרחות למופת בכך שמסרה את התגלית המרשימה והמפתיעה לידי אוצרות המדינה. אני מקווה שבקרוב, בזכות משפחת פסטמן, יוכל כל הציבור ליהנות מהממצא הנדיר בתצוגה במוזיאון. חשוב מאוד ליצור קשר עם הנציגים של רשות העתיקות מיד כאשר מוצאים ממצא בשטח, על מנת שנוכל למצות את המידע הארכיאולוגי מהאתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר