זו לא בדיחה

ביום השנה לניצחון טראמפ: אלפי אמריקנים מתכננים לצאת לרחוב ו"לצעוק לשמיים"

בשורת מדינות בארה"ב יוזמים אזרחים עצרות זעקה לשמיים, כפשוטו, ביום השנה לניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב. אלפים אישרו השתתפות ביוזמה, אבל העיתונאי הבריטי פירס מורגן לא מתרגש: "תשמרו את הקול לבחירות הבאות, כרגע נראה שגם בהן טראמפ ינצח" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
טראמפ. ינצח גם ב-2020? (צילום: שאטרסטוק)

כבר שנה שנשיא המעצמה הגדולה בעולם הוא דונלד ג'ון טראמפ. וכן, מסתבר שהזמן טס מהר גם כשלא ממש נהנים. לקראת יום השנה הראשון לניצחונו של טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב שיחול ב-8 לנובמבר, החלה בארה"ב התארגנות של אלפי אזרחים ממדינות שונות, שמתכננים לצאת לרחוב ו...פשוט לצעוק לשמיים בחוסר אונים.

ברשת הפייסבוק נפתחו עשרות אירועים יעודיים תחת הכותרת: "צועקים בחוסר אונים לשמיים ביום השנה לבחירות", ועד כה אישרו הגעה אליהם עשרות אלפי בני אדם. אחת היוזמות, ג'והאנה שולמן, אמרה ל'ניוזוויק': "הממשל הזה תוקף את כל מה שמגדיר 'להיות אמריקאי'. כולנו מרגישים חסרי ישע, כל יום".

"הצטרפו אלינו וצעקו בחוסר אונים לשמיים" נכתב בדף האירוע שמתארגן בשיקגו. המארחים הסבירו: "השתמשו במילים, יבבות, או צרחות כדי לקונן ולהראות כמה הפוליטיקה האמריקנית גרועה". הם פירטו כי "עצרת הצעקות" לא תתקיים במיקום אחיד: "אתם יכולים לצעוק על יד מגדל טראמפ, על הפארק, ליד האגם, או לתוך ערימת הצ'יפס שלכם".

הפגנות לאחר ניצחון טראמפ. ארכיון (מתוך טוויטר)

התגובות ליוזמה חלוקות. "אני צורח בחוסר ישע לשמיים מדי ערב מאז הבחירות" כתב אחד הגולשים בתסכול. אחרים תהו אם מדובר בבדיחה, וגולשים תומכי טראמפ ניצלו את הבמה כדי לקדם כתבות חיוביות על טראמפ ופעילותו מרחבי הרשת.

פירס מורגן, מגיש טלוויזיה ועיתונאי בריטי, לעג לאזרחים האמריקנים היוזמים יום צעקה לשמיים כמחאה נגד טראמפ, והעריך כי טראמפ ייבחר לכהונה נוספת ב-2020: "יש כיום עשרות מיליוני אמריקנים שאינם מרגישים חסרי ישע. למעשה, הם מעולם לא הרגישו מאושרים יותר. סוף סוף יש בבית הלבן בחור שהם מאמינים לו" כתב במאמר שפורסם ב"דיילי מייל" הבריטי.

"אתם יכולים לצרוח בשבוע הבא, אבל הייתי ממליץ לכם לשמור את הקול שלכם ל-4 נובמבר 2020 (הבחירות הבאות לנשיאות ארה"ב), כי כפי שהדברים נראים כעת, אני מעריך שדונלד טראמפ ייבחר מחדש" כתב מורגן במאמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר