מפגן תמיכה מיוחד

המחאה על הפגיעה בר"י 'אור ישראל': "חיות - לא בני אדם"

אחרי מכתבי התמיכה בגר"י רוזן, ראש ישיבת "אור ישראל" שהותקף על ידי תומכי 'הפלג', מספר ראשי ישיבות בראשות הגרב"ד פוברסקי הגיעו לחזקו: "הם לא בני אדם. אסור להיגרר אחרי חיות" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

משלחת של ראשי ישיבות ומרביצי תורה הגיעו הערב (רביעי) להיכל ישיבת "אור ישראל" בפתח תקווה, זאת על מנת להביע את תמיכתם בגאון רבי יגאל רוזן, ראש הישיבה שהותקף בשיעוריו על ידי אברכים תומכי "הפלג הירושלמי".

הגרב"ד פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז', חבר מועצת גדולי התורה ומי שהוביל את משלחת ראשי הישיבות, השווה את מבזי ראש הישיבה לחיות. "אלה שבחוץ הם לא בני אדם" אמר אל מול מאות התלמידים שאכלסו את היכל הישיבה.

מדבריו של הגרב"ד פוברסקי: "הפסוק אומר 'אם הרב דומה למלאך יבקשו תורה מפיו' ובמצודת דוד שם פירש שמלאך כוונתו שליח הרי לנו שיש מוסרי תורה שזוכים שהקב"ה מוסר דרכם את התורה והרי הם שלוחים של מקום. זכיתם תלמידי אור ישראל ללמוד תורה אצל מלאך העומד בראשכם".

"הגמרא בשבת קי"ט אומרת 'לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה ת"ח שנאמר ויהיו מלעיבים במלאכי האלוקים'. יש ת"ח שזוכים להגיע לדרגא של מלאך, הם מוסרי התורה, מהם מבקשים אנו תורה ומפיהם אנו חיים. ומי שאינו נוהג בהם בכבוד מחסר בכבודו של מקום".

הגרב"ד פוברסקי, ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

"הרמב"ם כותב שאדם הנמשך אחרי סביבתו יברח למדבריות. וצריך להבין, הרי במדבר יש חיות רעות ומזיקות ואם טבעו להיות נמשך אחרי סביבתו מדוע שילך למדבריות? הרי צריך לחשוש שילמד מחיות המדבר להתנהג כמותם, אלא התשובה ברורה שגם אם אדם נמשך אחרי חבריו אחרי חיות הוא לא נגרר..." הגרב"ד סיים: "עלינו לדעת את ערכינו בני תורה עמלי תורה שזכינו להיות דבוקים בתורה ולדעת שאלה שבחוץ הם לא בני אדם, ועלינו רק להתפלל לה' שנזכה להמשיך לדבוק במלאכיו מוסרי התורה".

בין ראשי הישיבות הנוספים שהגיעו למקום: ראש ישיבת בית מתתיהו הגר"ב ויסבקר, ראשי ישיבת גאון יעקב הגאון רבי נתן זוכובסקי והגאון רבי זאב ברלין, ראש ישיבת בית שמעיה הגאון רבי שלמה אנגלנדר, ראש ישיבת גרודנא הגאון רבי צבי דרבקין וראש ישיבת באר יעקב הגאון רבי דוד יצחק שפירא.

הגאון רבי יגאל רוזן. ארכיון (צילום: בעריש פילמר)

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך היום התקשר הגאון רבי מנחם צבי ברלין לראש הישיבה הגר"י רוזן ומחה על הפגיעה בו. יצויין, כי המשגיח הגאון רבי דן סגל שוחח אמש טלפונית עם הגר"י רוזן והביע את מחאתו וכאבו על ביזוי תלמידי חכמים ש"נפרץ על ידי נערים פורעים ומשתוללים משוללי רסן".

עוד הוסיף המשגיח כי מאז ששמע על "הפגיעה החמורה על ידי אותם נערים, הדבר גורם לו צער רב על ירידת הדורות וזילזול מחפיר בגדולי ישראל, על ידי אותה קבוצה שפרקה מעצמה עול תורה ומחללת שם שמיים".

כותל ה"מזרח" באור ישראל, הערב (באדיבות המצלם)
(באדיבות המצלם)

במכתב שפרסמו השבוע גדולי ראשי הישיבות הם יוצאים בחריפות נגד מהומות הפלג והפגיעה בגר"י רוזן: "לשמור בכל משמר שלא להיגרר בשום דרך שהיא אחר מעשים שאינם מדרך התורה, ש"עוזבים מקור מים חיים" וגורמים לחילול שם שמיים בפרהסיה בהשפלת כבוד לומדי התורה וחכמיה" קראו הרבנים.

מהומה בשיעור של הגר"י רוזן (באדיבות המצלם)

ראשי הישיבות הוסיפו: "הגדילו באחרונה עשות בהפרעה להרבצת התורה וביזוי גדולי מוסריה ומנחיליה. עלינו לרחם ולהתפלל על אותם טועים שישובו בתשובה. ותקוותנו כי מתוך תוספת חיזוק על ידינו בלימוד התורה וספרי מוסר יתערה על כולם רוח טהרה ויקויים בנו הייעוד, ומלאה הארץ דעה את השם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר