בהנחיית טראמפ

בחנוכה: סגן הנשיא מייק פנס יבקר בישראל

הבית הלבן הודיע הלילה כי סגן הנשיא יגיע לביקור רשמי במזרח התיכון בעוד כחודש וחצי במסגרתו יבקר בישראל ויפגוש את נתניהו כמו גם את אבו מאזן והנשיא המצרי (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פנס ונתניהו בפגישתם הקודמת (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, יגיע לביקור בישראל בחודש דצמבר, במהלך חג החנוכה, כך הודיע הלילה (חמישי) הבית הלבן. במהלך הביקור הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מישראל ימשיך פנס לביקור במצרים.

במהלך הביקור יתעסק סגן הנשיא האמריקני בסיכויים להשגת הסכם שלום במזרח התיכון בין ישראל לפלסטינים. במסגרת המאמצים הוא ייפגש בנפרד עם נתניהו ועם אבו מאזן. כמו כן פנס יעסוק במהלך הביקור בישראל במדיניות האמריקנית בנוגע לאיראן ובתוכנית החלל של ישראל.

מישראל ימריא סגן נשיא ארצות הברית לביקור במצרים, שם הוא ייפגש עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי. מטרת הביקור במצרים היא להבליט את שיתוף הפעולה בין ארה"ב למצרים בסוגיות ביטחוניות בניסיון לעקוף את הרוסים שלוטשים אף הם את עיניהם לעבר מצרים.

סוגיה נוספת שתעסיק את פנס במהלך ביקורו במזרח התיכון היא רדיפת מיעוטים דתיים, כולל נוצרים, באזור. סגן הנשיא האמריקני מתכנן לכנס אנשי ממשל ממצרים יחד עם אנשי דת כדי לדון בעניין. כזכור, במצרים מצבם של הקופטים הנוצרים נפגע קשות בשנים האחרונות ורבים מהם נרצחו.

במהלך נאום שנשא הלילה פנס הוא התייחס לביקור: "הנשיא טראמפ הנחה אותי לנסוע למזרח התיכון בסוף דצמבר. אחד המסרים שאני מביא איתי בשם הנשיא למנהיגי האזור הוא שהגיע הזמן להפסיק את הרדיפה של נוצרים ומיעוטים דתיים נוספים באזור".

פנס ייצג את הממשל האמריקני בוועידת איפא"ק שנערכה לפני שבעה חודשים. בנאומו שם הוא אמר: "הנשיא טראמפ מחויב לכונן שלום בר-קיימא במזרח התיכון. ללא ספק יצטרכו להיעשות פשרות כדי להשיג שלום כזה, אך טראמפ לא יתפשר על ביטחון מדינת ישראל היהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר