והיכן ישראל?

הדרכון הסינגפורי הפך לדרכון החזק בעולם

לאחר שמדינה נוספת הפכה את אזרחי סינגפור לכאלה שיכולים להיכנס אליה ללא ויזה עוקפת המדינה האסייתית את גרמניה וניצבת במקום הראשון. היכן ישראל ברשימה? (תיירות)

דרכון סינגפורי (צילום: שאטרסטוק)

אזרחי רפובליקת סינגפור האסייתית הם כעת בעלי הדרכון החזק בעולם. כך לפי הדירוג החדש של אתר Passport Index שמדרג את הדרכונים על פי מספר המדינות בהן ניתן להיכנס עם הדרכון מבלי צורך בוויזה.

עד כה חלקו הסינגפורים עם גרמניה את הכבוד ואיתו כמובן את הפטור מהצורך בהוצאת ויזה או קבלת ויזה בהגעה לרוב מדינות העולם. אולם, מהלך של פרגוואי שהסירה את דרישת הוויזה מהאזרחים הסינגפורים שמבקשים להיכנס לתחומה הקפיץ את העיר-מדינה האסייתית אל המקום הראשון והמכובד.

כאמור, הדירוג ב-Passport Index נקבע על פי מספר המדינות שמחזיק הדרכון יכול להיכנס אליהן ללא ויזה (דירוג גלובלי), ומספר המדינות שבהן יש צורך בהוצאות אשרה בעת ההגעה למדינה (דירוג פרטני). אזרחי סינגפור פטורים מוויזה ב-159 מדינות, בעוד אזרחי גרמניה נאלצים להסתפק בפטור ב-158 מדינות. זו הפעם הראשונה שמדינה מאסיה זוכה בבכורה של דירוג הדרכונים.

את העשירייה הראשונה משלימות שבדיה ודרום קוריאה במקום השלישי. את המקום הרביעי חולקות דנמרק, פינלנד, איטליה, צרפת, ספרד, נורווגיה, יפן ובריטניה. במקום החמישי נמצאות לוקסמבורג, שוויץ, הולנד, בלגיה, אוסטריה ופורטוגל. מקום שישי: מלזיה, אירלנד, ארצות הברית וקנדה.

מקום שביעי: יוון, ניו זילנד ואוסטרליה. מקום שמיני: מלטה, צ'כיה ואיסלנד. מקום תשיעי הונגריה ומקום עשירי סלובניה, סלובקיה, פולין, ליטא ולטביה.

ישראל? טוב לא ציפינו ליותר מידי... ישראל נמצאת במקום ה-48 בדירוג הפרטני ובמקום ה-19 בדירוג הגלובלי. ב-137 מדינות בעולם ישראלים פטורים מהוצאת ויזה.

לשם ההשוואה, תושבי הרשות הפלסטינית ניצבים במקום ה-183 הפרטני וה-86 הגלובלי. רק 39 מדינות מעניקות לפלסטינים שרוצים לבקר בהן פטור מהוצאת ויזה.

במקום האחרון ברשימה של 199 המדינות שבאינדקס נמצאת אפגניסטן שאזרחיה זוכים לפטור מוויזות ב-22 מדינות בלבד. אחריה ניצבת עיראק עם 26 מדינות שמעניקות לאזרחים אפגנים פטור מוויזה וסוריה עם 29 מדינות שמעניקות פטור מוויזה לאזרחיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר