הפסיקה האחרונה של נאור

בג"ץ נגד שבת קודש: המרכולים בתל אביב יישארו פתוחים

בפסיקתה האחרונה בשבתה על כס נשיאת בית המשפט העליון בחרה מרים נאור להותיר את חילולי השבת בתל אביב על כנם ולאפשר פתיחת מרכולים בשבת • דרעי: "זו הפיכה של ממש" (אקטואליה)

ישי כהו | כיכר השבת |
השופטת נאור, הבוקר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

נשיאת בית המשפט העליון היוצאת, מרים נאור, הקריאה הבוקר (חמישי) את פסק הדין האחרון שלה במהלך טקס חגיגי בבית המשפט והחליטה על השארת חילולי השבת בתל אביב.

פסק הדין האחרון אותו בחרה נאור להקריא עסק בעתירה לסגור את המרכולים בתל אביב בשבת. נאור פסקה כי היא לא מקבלת את החלטת שר הפנים אריה דרעי לבטל את חוק העזר עירוני של עיריית תל אביב, שאפשר את פתיחת המרכולים.

נאור אמרה במהלך הקראת פסק הדין: "הכרעתי אינה מבטאת הכרעה ערכית ואינה מבקשת לשקף השקפה חילונית או דתית, פסק הדין הוא מה שבעיניי משקף פרשנות נכונה של החוק".

הפרידה ממרים נאור, הבוקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, מדובר בדרישה של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, מתוקף תפקידו כשר הפנים, שבג"ץ ידון בהרכב מורחב של שבעה שופטים לאחר ששלוש שופטות בראשות נאור החליטו לאשר את פתיחת המרכולים.

שר הפנים אריה דרעי אמר בתגובה: "ברגע עצוב זה אין לי אלא להיתלות באילנות גבוהים, בנשיא ראובן ריבלין, שאמר השבוע: 'לא מהפכה עושה בית המשפט אלא הפיכה'. ומדובר בהפיכה של ממש".

כעת עמל אריה דרעי להעביר חוק חדש בכדי למנוע מרשויות מקומיות נוספות לפתוח מרכולים בשבת באמצעות חוק עזר עירוני. יצוין כי בניגוד להצהרות בעבר, ככל הנראה לא יחוקק חוק עוקף בג"ץ שיבטל את פתיחת המרכולים גם בעיר ת"א.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר