"פעולה פחדנית"

ניסיון החיסול בעזה: חמאס מאשים את ישראל

בפיצוץ שהרעיד את עזה ביום שישי נפצע ראש מנגנוני החמאס ברצועה תאופיק אבו נעים • בעזה סבורים שדעאש עומד מאחורי ניסיון החיסול אך מנהיג חמאס מאשים את ישראל (העולם הערבי)

הנייה אצל אבו נעים (צילום: מתוך ynet)

ביום שישי האחרון פורסמו בעזה תמונות של המכונית בה הופעל מטען כנגד ראש מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה תאופיק אבו נעים, מהפיצוץ נגרם נזק רב למכונית ממנה יצא אבו נעים בחיים.

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה האשים את ישראל בנסיון החיסול ובביקורו בבית החולים שם מאושפז אבו נעים אמר הנייה כי "באמצעות פשעים אלה מנסה ישראל להניא את חמאס מדרכה ומדבקותה בזכויות העם הפלסטיני ובהתנגדות עד שפלסטין תשוחרר לגמרי".

בביקורו התייחס הנייה גם לסכסוך הפנים פלסטיני וקרא לנשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולתנועת פת"ח לקדם הלאה את הליך הפיוס הפנים-פלסטיני בכדי שאף גורם חיצוני לא יוכל להכשילו.

בהקשר לניסיון החיסול קרא הנייה לשר הפנים וראש הממשלה של הרשות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, לפעול ביעילות ובמהירות כדי לחשוף את הגורם העומד מאחורי ניסיון החיסול ולהעמידו לדין.

הרכב לאחר הפיצוץ (צילום: מתוך ynet)

הפיצוץ התרחש במכוניתו של אבו נעים בשעה שחזר מביקור במסגד. בעקבות הפיצוץ נפצע אבו נעים בגפיים ובראש.

על פי ההערכות בעזה מי שעומד מאחורי ניסיון החיסול הוא ארגון דעאש שרצה לנקום בו בשל גל המעצרים של פעילי הארגון האסלאמי הקיצוני.

לעומת זאת גורמים נוספים בחמאס טוענים כי האחראית לניסיון החיסול הכושל היא ישראל שמנסה בכל דרך להערים קשיים ולהכשיל את פרויקט השלום הפנים פלסטיני.

בשעות הצהריים הוציא דובר הארגון הודעה רשמית בה נאמר: "מדובר בפעולה פחדנית שביצעו אויבי העם הפלסטיני ואויבי האומה. מדובר בפגיעה בביטחון של עזה, ביציבותה, באחדות העם ובפיוס הלאומי. על מנגנוני הביטחון ומשרד הפנים לרדוף אחרי הפושעים האלה, ללכוד אותם ולהביאם למשפט. עליהם לנקוט יד ברזל נגד כל מי שמתכנן לפגוע בביטחון של עמנו וביציבותו".

הרכב לאחר הפיצוץ (צילום: מתוך ynet)

ארגון ועדות ההתנגדות העממית מיהר להאשים את ישראל בניסיון ההתנקשות: "טביעות האצבע הציוניות ברורות. יש להכות בסוכנים של ישראל".

יעד החיסול אבו נעים הוא האיש האחראי על כל מנגנוני הביטחון של חמאס בעזה, מהמשטרה ועד לגופים החשאיים ביותר של הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר