החשיפה והאיום

כך נחשף איש הצללים של נסראללה בסוריה

בישראל חשפו את זהותו של האיש שמתרחק מהתקשורת ואף פרסמו את תמונתו, חיזבאללה לא נשארו חייבים ושלחו עקיצה ואיום ברור על כך שישראל נמצאת במעקב תמידי של הארגון (העולם הערבי)

אג' האשם במהלך סיור ברמת הגולן (צילום: מתוך ynet, ו sana)

כוחות הביטחון הישראלים חשפו השבוע את זהותו של האיש של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בגולן הסורי - מוניר עלי נעים, המכונה חאג' האשם. לאחר הפרסום משרד ההגנה הסורי השמיט את התמונה מהאתר ומדף הפייסבוק שלו, והיא הועלתה באתר של חיזבאללה - עם לוגו רשמי של משרד ההגנה הסורי.

חאג' האשם מונה ביוני 2016 למפקד חזית הגולן בסוריה על ידי חסן נסראללה, אחרי שהיה מעורב בעבר בפיגועים נגד ישראל וגם בפיקוד על לוחמי ארגון הטרור השיעי במלחמת לבנון השנייה. בשיתוף פעולה עם בלוג המודיעין "אינטלי טיימס" של רונן סולומון, התחקינו אחר התאריך של התמונה שפורסמה ובה נראה חאג' האשם עם שר ההגנה הסורי, הגנרל פהד ג'אסם אל-פרייג', כדי לברר באיזו הזדמנות היא צולמה.

תמונה עם לוגו רשמי של משרד ההגנה הסורי

במהלך אותו ביקור שיבח שר ההגנה הסורי את המורל הגבוה של הלוחמים ואת המאמצים שהם משקיעים כדי לחסל את ארגוני הטרור שנתמכים באופן ישיר על ידי ישראל. "אנחנו היום, בשיתוף פעולה עם בעלי בריתנו וחברינו, נחושים מתמיד להמשיך את המלחמה נגד ארגוני הטרור ולנפץ את האשליות של תומכיהם. המערכה שלנו נמשכת עד שנחזיר את הביטחון והיציבות לכל גרגיר אדמה של המולדת", צוטט שר ההגנה הסורי באתר הרשמי של משרד ההגנה.

התמונה שבה נראה כביכול המפקד החדש של חיזבאללה בגולן הסורי, הושמטה ולא הופיעה כלל באתר ובדף הפייסבוק הרשמי של משרד ההגנה הסורי אך התמונה המדוברת, שלמעשה הוציאה אל האור את חאג' האשם, הועלתה בדף ההסברה של חיזבאללה. כשעל התמונה מופיע הלוגו הרשמי של משרד ההגנה הסורי, ולכן השמטת התמונה עשויה להיות לא מקרית מבחינת המשטר הסורי. גם בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" הושמטה התמונה המדוברת, אך בסרטון שהועלה מהאירוע ניתן לזהות את חאג' האשם לשניות ספורות מאחורי שר ההגנה הסורי.

האיום...

בחיזבאללה לא נשארו חייבים וביום שאחרי הפרסום , הוציאה יחידת ההסברה הצבאית של חיזבאללה כמה תמונות עם כיתוב בעברית, במסר שנועד לישראל. "למי שעוקב אחרינו.. אל תשכח כשתפתח את המשקפת", נכתב בערבית ובעברית על רקע תמונותיהם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ וראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. "למי שחושב שהוא עוקב אחרינו... אל תשכח שתסתכל גם אחריך", נכתב בתמונה נוספת בה נראו יישובים ישראלים ואנשי צבא.

תמונות אלו הן תגובה ישירה לקמפיין של דובר צה"ל בערבית בתחילת אוקטובר, אותו כיוון לחיזבאללה תחת ההאשטאג "עוקבים אחריכם". במסגרת המענה של חיזבאללה, פרסמה אתמול יחידת ההסברה הצבאית של הארגון סרטון שמתעד כביכול כלי טיס ישראלי בלתי מאויש חג בדרום לבנון, כשהכוונה להראות שגם הם עוקבים אחר הנעשה אצלינו...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר