"אין טעם לפחד מכישלון"

השר נפתלי בנט: נשים יעילות יותר לשלב משפחה ויזמות

השר בנט השתתף ב'ערב כישלונות' של יזמי הייטק חרדים, סיפר כיצד ניצל מקריסה, על ההבדל בין ההייטק לפוליטיקה והאם ניתן לשלב משפחה ויזמות • ויש גם סערה בטענה ל'הדרת נשים' (בארץ)

(צילום: מיכאל חזוני)

ב'ערב כישלונות' שהתקיים בסוף השבוע שעבר, השתתף שר החינוך נפתלי בנט לצד יזמים ומשקיעים נוספים בפני מאות יזמים ואנשי הייטק חרדים.

את הערב פתח משה פרידמן, מייסד ומנכ"ל קמא-טק שסיפר את סיפור הכישלון האישי שלו בסטרטאפ אותו הקים. לאחר מכן עלו השר בנט ומייקל אייזנברג, מקרן ההון סיכון אלף, שהיה מראשוני המשקיעים בסטרטאפ של בנט, ששיתפו מכשלונותיהם האישיים.

השר בנט סיפר על כך שלאחר שגדלו ל-70 עובדים והגיעו להוצאות של מעל מליון דולר בחודש, הם גילו שהם נמנעים מלהביט למציאות בעיניים ולהבין שאין דרישה למוצר אותו הם מפתחים. כאשר רק התעשתות מהירה ושינוי כיוון הצילו אותם מקריסה.

לדברי בנט, "אין טעם לפחד מכישלון כל עוד הוא נובע מעשייה. לעומת זאת, כישלון הנובע מאי עשייה, הוא כישלון ממנו אמורים להירתע יזמים ומשקיעים".

בנט במהלך הערב (באדיבות המצלם)

לשאלתו של אייזנברג על אודות ההבדלים בין הייטק לפוליטיקה, השיב בנט כי בעוד שבהייטק גישתו דגלה בשקיפות מלאה - מול הצוות ומול המשקיעים, בפוליטיקה יש צורך לשמור את תוכניותך האמיתיות הרחק מעיני השותפים שלך. עוד הוסיף בנט, כי הוא 'הכבשה השחורה' מבין ארבעת השותפים בסאיוטה, כאשר כולם עשו חייל בעולם ההייטק ורק הוא נשאר מאחור, בפוליטיקה.

לדברי בנט, יזם נדרש להשקעה טוטלית במיזם והבנה שאינו פנוי לעיסוקים נוספים במקביל. כאנקדוטה, שיתף את הקהל במקרה בו היה עליהם להגיש מסמכים למכרז, וכשהיה במונית במנהטן עם מסמכי המכרז בדרכו לפדקס, נתקעו בפקק תנועה כשהזמן הולך ואוזל. כשראה את המצב, יצא מהמונית ופתח בריצה ברחובות מנהטן כשאך בקושי הספיק להגיש את המסמכים.

בעקבות זאת עלתה שאלה בקהל האם בעלי משפחות גם יכולים להיות יזמים טובים, על כך ענה השר בנט כי יש הבדל בין נשים שהינן יעילות וענייניות, יודעות לנצל את הזמן ונמנעות מעיסוק מוגזם באגו, לגברים הנוטים לחוסר יעילות ויתקשו יותר לתמרן בין המשפחה והמיזם.

בהקשר זה העיר אייזנברג כי ישנם מחקרים המלמדים על כך שנשים שלמדו בבתי ספר לבנות בלבד, הינן בעלות יוזמה ופרודקטיביות יותר. בתגובה השקיט אותו בנט בגערה מחויכת: "מייקל, שקט! זו הדתה!".

בתוך כך, ערב הכישלונות עורר סערה ברשתות החברתיות לאחר ש"שדולת הנשים בישראל" תקפה אותו בטענה להדרת נשים. "זו אינה חדשנות לתת רק לגברים לדבר על הייטק. זו אינה חדשנות למחוק חצי מהאוכלוסיה, כך נוהגות חברות חשוכות, כך היה נהוג בימי הביניים. זו אינה חדשנות להפריד בין נשים לגברים, זה אימוץ תפיסות הכי מיושנות, הכי עבשות ודכאניות שיש", נכתב בעמוד הפייסבוק של השדולה.

עוד נכתב כי "זה כן כשלון ששר החינוך של מדינת ישראל נותן את ידו להדרת נשים. זה כן כשלון שמנכ"ל רשות החדשנות, שהיא רשות ממשלתית ושאת משכורתו כולנו משלמות ומשלמים נואם באירוע כזה. זה כן כשלון לתרום ולנרמל הפרדה ואפליה של נשים".

יזהר שי, מייסד שותף בקרן קינן פרטנרס וממובילי תעשיית ההון סיכון בישראל, הגיב לטענות וכתב: "לא היתה הדרה. היתה הפרדה בין גברים ונשים שישבו בשני צדי האולם. לא היתה מחיצה פיזית, לא היו וילונות, נשים ישבו בצד אחד וגברים בצד האחר וביניהם כיסאות ריקים שהפרידו ביניהם. כל אחד מהצדדים - נשים וגברים - זכו למידה זהה של כבוד. כשליש מהנוכחים באולם היו נשים והן השתתפו בדיון באופן שווה, זכו לקשב מכל מי שהיה באולם ולא הייתה אפליה כלשהי".

"זה היה אירוע פרטי של קהילה חרדית ואני מכבד את זכותם להחליט על סידורי הישיבה", כתב שי, "צאו מהפינה שלכם חבריי החילונים היקרים ותסתכלו על התמונה הרחבה יותר".

גיא הורוביץ, שותף בקרן ההון סיכון של דויטשה טלקום, התייחס גם הוא לטענות וכתב כי "קריאות להחרמת אירוע שפתוח לשני המינים ומאפשר לקהל רחב ככל האפשר להשתתף בו, בזכות ההתחשבות גם באלה שאנחנו לא מבינים או מסכימים עמם, משיגות מטרה הפוכה. הן לא יגרמו לחרדים להיפתח יותר ולוותר על הנוהג של ישיבה מופרדת באולם, ורק יעמיקו את הפער בינינו לבין אלה שאנחנו מעוניינים בהשתתפותם הפעילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר