התעלומה המסעירה

אמה של תאיר ראדה: "זה טיוח ומחדל זדוני"

אילנה ראדה, אימה של תאיר ראדה טוענת כי לאחר שראתה את חומרי החקירה בהם עדותו של א"ח שטען כי הוא מכיר את הרוצחת שאף התוודתה בפניו, נעשה מחדל זדוני וטיוח (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תאיר ראדה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

תעלומת הירצחה של הילדה תאיר ראדה בבית הספר בקצרין ממשיך להסעיר את המדינה גם 11 שנים לאחר שאירע. אילנה ראדה, אמה של תאיר, פרסמה אמש (מוצאי שבת) פוסט חריף נגד המשטרה, שבו קראה לה לבדוק את הטענות והעדויות נגד א"ק. ראדה האשימה: "משטרת ישראל והפרקליטות עשו כל שביכולתם כדי לסגור את החקירה הזאת כמה שיותר מהר".

בפוסט מתייחסת ראדה לעדות של א"ח נגד א"ק, חברתה של ראדה מבית הספר: "לאחרונה נחשפתי לחומרי החקירה המלאים של א"ק וא"ח, ומה אגיד לכם? חשכו עיניי. בכל מדינה נורמלית, עדות מפורטת ומנומקת כמו זאת של א"ח הייתה נבדקת ברצינות על ידי רשויות החוק כדי להגיע לחקר האמת. לא כך במדינה שלנו. משטרת ישראל והפרקליטות עשו כל שביכולתם כדי לסגור את החקירה הזאת כמה שיותר מהר, וגרמו לכך, שמעורבותה לכאורה של א"ק ברצח של בתי מעולם לא נבדקה לעומק".

ראדה התייחסה לתוכן החומרים על אדם שהעיד ב-2012 במשטרה כי היא "התוודתה בפניו על הרצח של בתי ז"ל ביום שבו היא נרצחה ושהיא הראתה לו תיק עם סכין ובגדים מלאים בדם. הוא מוסר גרסה לפרטי פרטים, ואומר לשוטרים שלא רק שהוא מוכן לעשות פוליגרף, אלא הוא גם מוכן להיכנס לכלא בעצמו כמי שסייע לרצח בהסתרתו. העדות שהוא מוסר מתאימה לעדות של נערה מהשכבה של תאיר".

ראדה מתייחסת למקרה נוסף שבו לטענתה א"ק ניסתה לרצוח סטודנט במכללת אוהלו: "בזמן שהיא מרותקת לביתה, א"ח קורא סטטוסים שא"ק כותבת בפייסבוק, שגורמים לו להבין שהיא הולכת לנסות לרצוח מישהו. הוא מתקשר למשטרה ומזהיר אותם שהיא כותבת שם כל מיני דברים כמו, שהיא רוצה עוד 'אבן טופז', שכפי שהוא סיפר כבר בעדותו - זה היה הכינוי שלה לתאיר. המשטרה מתעלמת כמובן, ואז א"ק יוצאת ממעצר הבית, הולכת למעונות הסטודנטים של מכללת אוהלו, ומנסה לחתוך למישהו את הגרון כשהיא חמושה בבקבוק בירה שבור ובסכין. המשטרה מגיעה למקום ומנסה לעצור אותה, וא"ק מתנגדת למעצר ומנסה לתקוף את השוטרים ולנשוך אחד מהם בצוואר".

ראדה תיארה ציטוטים שאמרה א"ק בחקירתה כמו "זה עבודה קשה לרצוח בן אדם", והוסיפה לתקוף את המשטרה והפרקליטות, שזימנו לאחרונה את א"ק לחקירה נוספת: "אם כל זה לא מצדיק חקירה, מה כן?! ואני לא מתכוונת לחקירת כסת"ח כמו זאת שהמשטרה עשתה לא"ק לפני כשבוע, אלא חקירה רצינית, תחת אזהרה, כזאת שנועדה להגיע לחקר האמת, כמו שמשטרה צריכה לעשות".

"אין לי דרך אחרת לתאר את החקירה הזאת אלא כטיוח, שערוריה ומחדל זדוני, שצריך להטריד כל אזרח במדינה הזאת, ולא רק אותי, כאמא של הקורבן, שבקרוב ימלאו 11 שנים להירצחה ועדיין לא יודעת מי בן העוולה, שגדע את נשמתה הטהורה", אמרה ראדה והוסיפה: "אין דבר, שיותר מרתיח אותי מהחקירה המושחתת הזאת. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שהמשטרה טייחה את הסיפור הזה ועשתה מאמצים שהוא לא יתפרסם כדי לא להסתכן בכך שרומן זדורוב יצא מהכלא. אם הם באמת האמינו שא"ק חפה מפשע, למה לא עשו לה בדיקות DNA? אולי בגלל שהם עצמם פחדו ממה שהם ימצאו".

עם זאת, ראדה סייגה עצמה והבהירה בפוסט: "אני לא רוצה שישתמע מהפוסט הזה שאני מאשימה את א"ק ברצח של בתי, אבל לעננת חוסר הוודאות, שמרחפת מעל ראשה משטרת ישראל אחראית, והיא גם זאת שאחראית לפזר אותה".

כזכור, רומן זדרוב יושב בכלא לאחר שהודה ברצח אך לטענתו ההודאה הוצאה ממנו לאחר חקירה לא הוגנת והוא ניסה כבר כמה פעמים לערער על גזר דינו ולדרוש משפט מחודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר