מקלארן F1

חברה חדשה תייצר רכבים בהתאמה אישית לעשירים בלבד

האיש שייצר את המכונית הראשונה שנכנסה לספר השיאים של גינס בשל מהירותה המירבית (391 קמ"ש ב-1998) הודיע על חברה חדשה שבחודש הבא תשיק את פרויקט הדגל שלה (רכב)

מקלארן F1 (צילום: שאטרסטוק)

גורדון מארי, האיש שחתום על אחת המכוניות המהירות והמפורסמות בעולם "מקלארן F1" ועל מספר גבוה של רכבים נוספים שיוצרו בהכוונתו בעיקר למטרות פורמולה ומרוצים מוטוריים שונים, משיק חברת רכב חדשה בשם "גורדון מארי אוטמוטיב", שתתאפיין בייצור מכוניות ספורט מיוחדות במספרים נמוכים.

לתחום מכוניות הספורט חוזר מארי לאחר שנים בהם עזב את התחום לטובת פיתוח מכונית עירונית קטנה אף יותר ממכונית הסמארט המוכרת לנו, המכונית אותה ייצר מארי בנויה בצורה הדומה במעט למקלארן F1 בכך שגם בה ישנם שלושה מושבים קדמיים, כך שהנהג יושב באמצע וכשמצדדיו ישנם עוד שני מושבים.

מאחר והחברה החדשה אינה מייצרת כמות גדולה של כלי רכב אלא פועלת כיצרנית רכב בהיקפים נמוכים, לא יידרשו כלי הרכב המיוצרים בחברת גורדון מארי אוטומוטיב לעמוד בתקני הזיהום המחמירים כל העת וכמו כן לא תצטרך החברה להעמיד את רכביה למבחני ריסוק.

מארי אמר כי בקרוב תשיק החברה את רכבה הראשון, לדבריו "באמצעותו נוכל להדגים את הדור הבא של העיצוב והתכנון שהפכו את המקלארן F1 לכזו אמת מידה במשך 25 שנה".

מארי, שתמיד היה אובססיבי לנושא של הפחתת משקל, פיתח שלדת צינורות חזקה וקלה ומרכב שעשוי ברובו מחומרי מרוכבים שיחד אמורים לאפשר לרכבי החברה השונים להיות קלים בכ-300 קילוגרם מהמתחרים.

לאחר השקת פרויקט הדגל של יצרנית הבוטיק תפנה החברה ללקוחות עשירים מאוד ותציע לבנות עבורם כלי רכב ייחודי בהתאמה אישית, כמו כן תשמש החברה כפרויקטורית על לחברות שונות בתחום הרכב עבורן תפתח שלדות מיוחדות וחלקים נוספים.

במסגרת אירוע מיוחד לציון יובל שנים של מארי בעולם הרכב שיתקיים בחודש הבא ולציון - 25 שנה להשקת ה-F1 האגדית, תחשוף החברה את הדגם הראשון שלה ומלבד חשיפת המכונית החדשה יוצגו אף כמה ממכוניות המרוץ הבלתי נשכחות שמארי תכנן בקריירה הארוכה שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר