פייק ניוז במשכן

"ליבו נדם": השמועה השקרית על מות חבר הכנסת נחמן שי

קצין הכנסת יפתח בבדיקה לאיתור מפיצי השמועה השקרית שפשטה היום ברשתות החברתיות על מותו הפתאומי, מדום לב, של חבר הכנסת ודובר צה"ל לשעבר נחמן שי (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נחמן שי (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

בקבוצות וואטסאפ פוליטיות שונות פשטה היום (ראשון) שמועה כוזבת על מותו של חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני).

"ליבו של המרגיע הלאומי נדם. לפני מספר שעות נפטר מדום לב נחמן שי", נכתב על ידי חברה באחת הקבוצות המובילה, בהודעה שפשטה כאש בשדה קוצים, כשהיא מכוונת לתפקידו המרגיע בעת ששימש כדובר צה"ל במלחמת המפרץ הראשונה.

בעקבות הפרסום השקרי, קיבל חבר הכנסת שי פניות רבות מאנשים שביקשו לדרוש בשלומו. בין הפונים היתה גם שרת המשפטים איילת שקד, השרה גילה גמליאל, ואפילו הדוברת של שי עצמו, שנבהלה כששמעה על ה"בשורה" הקשה.

בכל אותו הזמן ישב נחמן שי בבית קפה בתל אביב עם ח"כ יואל חסון, יו"ר סיעתו, וכהכחשה גורפת לכל השמועות, צייץ נחמן שי את תמונתו עם חסון בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "תודה לכל הדואגים, אני בסדר". הוא גם מיהר לספר לאשתו רבקה על ההמצאה שהופצה ברשתות וחסך ממנה דאגה מיותרת.

בעקבות הפרסומים הכוזבים, פנה לאחר מכן שי אל קצין הכנסת, וזה הודיע לו כי אכן יפתח בבדיקה של המקרה החמור.

ההודעה הדרמטית של מות הח"כ והעמידה לזכרו במליאת הכנסת (צילום ארכיון: מתוך "מצעד הפספוסים", חדשות 2)

כזכור, בעבר כבר נחרט בדברי ימי הכנסת מקרה של קביעת מוות שקרי לחבר במשכן, כשבשנת 1999, התחזה אדם מעורער בנפשו לרופא, ומסר הודעה שקרית על מות חבר הכנסת, שהיה מאושפז באותו זמן. בכנסת האמינו להודעתו, והיו"ר ח"כ לשעבר אברום בורג אף נעמד מעל דוכן הנואמים, מסר הודעה פומבית על פטירתו של רובינשטיין והכריז על דקת דומיה.

הציוץ המרגיע (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר