יתנצל בפניה ברבים

המרצה ב'בר אילן' דרש מהסטודנטית להוריד את כיסוי הצניעות

אוניברסיטת בר אילן, בה לומדים זה לצד זה יהודים ולא יהודיים, דתיים ושאינם דתיים, סוערת בימים האחרונים בעקבות דרישת מרצה מסטודנטית ערבייה כי תשיל מעליה את כיסוי החיג'אב (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיג'אב (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

סערה באוניברסיטת בר אילן: לפני מספר ימים דרש מרצה במחלקה למזרח התיכון מסטודנטית ערבייה להוריד את החיג'אב המכסה אותה, וכשסירבה ביקש ממנה לצאת מן השיעור.

הסטודנטית הערבייה הפגועה לא שתקה על המעשה, ומיד לאחריו היא פנתה ליועץ האוניברסיטה לענייני ערבים והתלוננה בפניו. בעקבות תלונתה, ננזף המרצה באופן חמור על ידי רקטור האוניברסיטה ודיקן הפקולטה.

לדברי גורמים במוסד, המרצה הבין את חומרת מעשיו, ושלח מייל התנצלות לסטודנטית, ובו אף הבטיח להתנצל בפניה לעיני שאר הסטודנטים בקורס, במהלך השיעור הקרוב. לפי הדיווח ב-ynet, הסטודנטית אמרה למכריה כי מבחינתה התנצלות המרצה מתקבלת.

אך אוניברסיטת בר אילן החליטה כי אין לעבור לסדר היום על התנהגות המרצה, וכבר בימים הקרובים היא תזמן לבירור משמעתי את המרצה המדובר.

מאגודת הסטודנטים נמסר: "אנו מגנים בכל תוקף את התבטאותו המחפירה והמבזה של המרצה. אנו באוניברסיטת בר אילן, נהנים מקיום אורח חיים משותף של יהודים ולא יהודיים, דתיים ושאינם דתיים. צר לנו, כסטודנטים באוניברסיטת בר אילן, שמקרים אלו מעיבים על כור ההיתוך הקיים אצלנו בקמפוס".

תגובת אוניברסיטת בר אילן: "המעשה החריג והבלתי נסבל של המרצה סותר לחלוטין את ערכי האוניברסיטה. המרצה הכיר בטעותו והתנצל אישית בפני הסטודנטית. הנהלת האוניברסיטה התנצלה גם היא בפני הסטודנטית ונזפה במרצה נזיפה חמורה. כמו כן, חברי הסגל של המחלקה יצאו נגד המרצה במכתב פומבי ורואים במעשיו פגיעה במוסד ובערכיו".

מהמטה למאבק בגזענות בישראל נמסר: "אנו דורשים מאוניברסיטת בר אילן לסלק את המרצה שהרשה לעצמו לפגוע בזכות יסוד בסיסית של הסטודנטית - שהינה חופש הפולחן והדת, וניסה לכפות עליה להוריד את החיג'אב. שורות האקדמיה לא יכולות להכיל אנשים שלא מכבדים את האחר ואת זכותו, חירותו ואמונתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר