עלול לפגוע בשבת

מקלב: "לעצור את הדיונים על 'חוק הלאום'"

הגדרתם המורכבת של המונחים ימי שבתון או ימי מנוחה, בהקשר לשמירה על השבת, עלולה לדעתו של הח"כ מיהדות התורה ליצור בעייתיות מול בתי המשפט. לדרישתו הצטרפה ח"כ ציפי לבני (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
מקלב בדיון, היום (באדיבות המצלם. תמונה ראשית: יונתן זינדל - פלאש 90)

סוער ב"וועדת הלאום": חבר הוועדה ח"כ אורי מקלב דורש לעצור את הדיונים, בשביל קיום התייעצות על סעיף המבקש לשנות את הגדרות יום המנוחה בחוק היסוד, מה שלטענתו עלול להוביל לחקיקה חריפה יותר של בית המשפט.

לבקשתו, אכן נדחה הדיון בסעיף מורכב ובעייתי זה, והוא יתקיים במועד מאוחר יותר.

בדיוני הוועדה המיוחדת שהוקמה בשילוב וועדת הכנסת וועדת החוקה כדי לדון ב'חוק הלאום' של ח"כים מהליכוד, קבל ח"כ מקלב: "אני לא יודע אם הפרשנות שמונחת לפנינו היא הנכונה, אני לא יודע אם הכוונה הייתה לימי מנוחה או ימי שבתון, כי שבת הוא גם יום מנוחה וגם יום שבתון, ויום בחירות זה יום שבתון. יש אנשים שעובדים, זה שיש יום שבתון לא אומר בהכרח שלא ניתן לעבוד".

מקלב הוסיף: "החשש שלי הוא, שהיום אנחנו רוצים לשנות את ההגדרה של יום שבתון ולתת פרשנות שכן ניתן יהיה לעבוד. אנחנו לא רוצים לשפר עמדות בנושא השבת דרך חוק הלאום. אני גם לא רוצה לפגוע בעמדות שלי דרך חוק הלאום. אני באמת חושש בנושא הזה - לטוב ולמוטב".

"חוק הלאום הוא לא המסלול שאני רוצה לפעול בו, בגלל שבסופו של דבר בית המשפט יכול לקבל את הפרשנות השגויה ולהרחיב את ההגדרה לעבודה בשבת. בית משפט שמפליג בפרשנות שלו ושאוסר עבודה, יפרש את זה אחרת. אני רוצה להתייעץ בנושא הזה, ויתכן שיהיה עדיף להשאיר את ההגדרה כפי שהיא היום. עצם השינוי יכול להביא לפרשנות מפליגה", אמר ח"כ מקלב.

לעמדה זו אותה הביע מקלב הצטרפו חברי כנסת נוספים, ואף הם ביקשו להסיר את הסעיף. ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) טענה, כי סעיף זה מעביר את כובד משקל השבת לשאלה האם מותר לעבוד בשבת או לא - מה שמקטין את כל הוויכוח בנושא העקרוני.

לדברי לבני, "צריך לשמר את השבת כיום מנוחה ושבתון, אבל החוק הופך את המילה 'שבתון' לענייני עבודה בלבד. החוק יקשה על דיונים עתידיים על אופי השבת".

יו"ר "וועדת הלאום" ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) הגיב לדברים ואמר: "החוק אותו אנחנו מגבשים לא מתנגש עם הסטטוס קוו. אנחנו לא נשנה אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר