פרסום ראשון

הגאון רבי יהודה דרעי: "הפגנות 'הפלג' - עוזרות לאסירים"

במהלך דיון במועצת הרבנות הראשית, עלתה הצעה לארגן הפגנה משותפת עם מועצות גדולי וחכמי התורה נגד חילולי השבת ורבה של באר שבע התבטא כי "גם הפגנות 'הפלג' מסייעות" (חרדים, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנות 'הפלג' והרב יהודה דרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, יעקב כהן)

פרסום ראשון: במהלך ישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל שהתכנסה בצהריים (שני) התייחס רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות, הגאון רבי יהודה דרעי, להפגנות של 'הפלג הירושלמיק נגד מעצר עריקים ואמר כי הם אכן עוזרות עבור האסירים..

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך הישיבה הציע רבה של ירושלים, הרה"ג אריה שטרן, לקיים הפגנה מטעם מועצת הרבנות הראשית נגד חילולי השבת המתרבים ושבירת הסטטוס קוו בישראל.

הצורך בקיום הפגנה הוסכם על כלל החברים אך רבה של באר שעב הגאון רבי יהודה דרעי אמר כי הפגנה כזו לא תצליח אם מועצת הרבנות לבדה תארגן אותה וכי יש לארגן זאת במשותף ובהסכמה עם מועצות גדולי וחכמי התורה של יהדות התורה וש"ס.

אחד הרבנים הנוכחים בישיבה העיר לעבר הרב שטרן כי "ההפגנות הללו לא עוזרות".

על כך השיב הגאון רבי יהודה דרעי: "למה לא עוזרות? כל הפגנה עוזרת. גם הפגנות 'הפלג הירושלמי' מסייעות, עובדה, תראו, מדי יום ארבעה אסירים משתחררים מהכלא".

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"י דרעי, שהציע את קיום ההפגנה המשותפת עם המועצות, מונה כחבר במשלחת הרבנות אל כל חברי מועצות גדולי וחכמי התורה בכדי להביא בפניהם את ההצעה לקיום הפגנת הענק המשותפת.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", אמש השתחררו ממעצרם בכלא 6, שניים מהעריקים שנעצרו במהלך הפגנות המחאה של 'הפלג הירושלמי'. השניים, האברך חיים לייב שפטר והבחור חיים שמואל ספסל, שוחררו לאחר שמילאו את ריצוי עונשם והתקבלו בשירה וריקודים על ידי חבריהם.

ביום חמישי בערב ובשישי - שוחררו שני אסירים נוספים שסיימו לרצות את זמנם בכלא הצבאי. כעת בבתי הכלא הצבאיים שוהים 42 אסירים שלא התייצבו בלשכות הגיוס.

הוועדה להצלת עולם התורה מסרה אמש כי בשנים האחרונות - מאז חוקק חוק הגיוס, נשפטו וריצו עונשי דין של ימים עד שבועות - בגין "השתמטות" קרוב ל-100 תלמידי ישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר