"אין עניין להסלים"

ליברמן: לא נשקפה סכנה מהמנהרה שפוצצה

שר הביטחון ליברמן התייחס לפיצוץ מנהרת הטרור שחדרה מרצועת עזה לישראל ואמר כי "בשום שלב לא נשקף איום מאותה מנהרה". בנט: אויבי ישראל אינם חדלים לרגע" (בארץ)

(צילום וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת )

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בצהריים (שני) לפיצוץ שביצע במנהרת טרור שחדרה מרצועת עזה לישראל ואמר כי "בשום שלב לא נשקף איום מאותה מנהרת טרור בבנייה לתושבי עוטף עזה".

"אני רוצה לברך את צה"ל ואת פיקוד דרום על ביצוע מושלם של המשימה - שהיא גם תוצאה של יכולת מבצעית גבוהה וגם של פריצת דרך טכנולוגית משמעותית, שמאפשרת לנו להתמודד באופן הטוב ביותר עם איום המנהרות", אמר ליברמן.

שר הביטחון הוסיף ואמר כי "המסר הוא ברור לכולם - אנחנו לא נסבול הפרת ריבונות ישראלית ואני מדגיש שהפיצוץ המבוקר נערך בשטח שלנו. זו הייתה הפרה בוטה של הריבונות ושל כל הכללים המקובלים ביו חברות, מדינות וארגונים שמכבדים את עצמם. זו ההוכחה שלמרות הפיוס הפלסטיני, רצועת עזה נשארה ממלכת הטרור ומבחינתנו האחריות היא ללא ספק של חמאס, השולט בעזה".

ליברמן הבהיר כי לישראל אין שום עניין בהסלמה והדגיש כי "בשום שלב לא נשקף איום מאותה מנהרת טרור בבנייה לתושבי עוטף עזה. זיהינו אותה בזמן ועשינו את מה שהיינו צריכים לעשות בעיתוי הכי נכון".

יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט התייחס גם הוא לנטרול המנהרה ואמר כי "מדובר בהפרה חמורה של ריבונות ישראל. אויבי ישראל אינם חדלים לרגע בנסיונות לפגוע באזרחי ישראל. צה"ל הפיק את לקחי צוק איתן ופועל מודיעינית, טכנולוגית, הנדסית ומבצעית על מנת לסכל ניסיונות אלו ולהבטיח ביטחון לתושבי עוטף עזה".

כפי שדווח מוקדם יותר, צה"ל אישר כי כוחות פיקוד דרום ביצעו פיצוץ יזום של מנהרת טרור חדשה שהייתה בשלבי בנייה ואותרה בשטח ישראל סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה במרחב חאן יונס.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר כי "פעלנו באמצעות אמצעים טכנולוגיים שאפשרו לנו לאתרה. אנחנו אוחזים כעת במנהרה הזו והיא אינה מהווה איום. זו הפרה בוטה של ריבונות ישראלית שלא נאפשרה. אנו עוקבים אחר המנהרה הזו זה תקופה. זו הצלחה מבצעית של יכולות שהתחלנו להפעיל לאחר צוק איתן. אנו ערוכים לכל תרחיש בהגנה ובפיקוד דרום, אך אין לנו כוונה להסלים את המצב. פעלנו בשטחנו בזמן שהצד השני מפר את הריבונות שלנו, כך שאין פה דילמה לפעול. ההנחיות היחידות שיש הן במרחב הפעולה. אין ישוב במרחק של 2 ק"מ מהמנהרה ומעל 2 ק"מ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר