לא כמו שחשבתם

מפתיע: כיצד שוטפים פירות בצורה טובה?

חשבתם שמים וסבון מספיקים להסרת חומרי ההדברה מהתפוח? טעיתם. מחקר חדש שנערך במסצ'וטס מצא כי התהליך שונה לחלוטין ממה שאתם מכירים (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחקר חדש שפורסם בכתב העת Agricultural and Food Chemistry טוען כי השיטה בה רובנו נוקטים כדי לנקות פירות באמצעות מים וסבון אינה יעילה מספיק כדי להסיר את חומרי ההדברה.

במחקר, שנערך באוניברסיטת מסצ'וסטס, בחנו החוקרים שלוש דרכים לניקוי התפוח כדי להבין איזו דרך יעילה בהסרת רוב שאריות חומרי ההדברה מהפרי. מהממצאים עולה כי הדרכים הפחות מומלצות לשטיפת התפוח הן שטיפה תחת מי ברז או באמצעות אקונומיקה. הדרך הטובה ביותר והלא נפוצה כלל, שטיפה עם אבקת סודה לשתייה.

החוקרים הוסיפו לפירות באופן מלאכותי שאריות של שני חומרי הדברה נפוצים - פוסמט (Phosmet) וטיאבנדזול (thiabendazole). החוקרים ציינו כי אף שיטה לא נמצאה יעילה במאה אחוזים להסרת כל השאריות מהפרי.

לפי המחקר, הדרך היעילה ביותר להסרת חומרי ההדברה היא לערבב מים ואבקת סודה בכלי ולהניח בו את התפוח. החוקרים ראו שרק אחרי 15 דקות הוסרו כל שאריות חומרי ההדברה,ייתכן מאד שבפירות שלא הוסף להם כמו במחקר חומרי הדברה יספיק גם פחות זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר