כוננות שיא בישראל

10 פעילי ג'יהאד אסלאמי נהרגו בפיצוץ מנהרת תופת בעזה

"נגן על עמנו ועל אדמתנו", הגיבו בארגון הג'יהאד האסלאמי שכ-18 מפעיליו נפגעו בפיצוץ שביצע צה"ל למנהרת הטרור שהיתה קרובה לגבול עם ישראל. סוללת 'כיפת ברזל' נפרסה (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: בראל אפרים, ynet)

בפיצוץ מנהרת הטרור שחדרה לשטח ישראל, ליד כיסופים, נהרגו עשרה עזתים ונפצעו כעשרה נוספים - כך מדווחים הפלסטינים ברצועת עזה. לפי חלק מהדיווחים נהרגו 11 מחבלים.

בהרוגים: מפקד חטיבת מרכז הרצועה של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ערפאת מרשד וסגנו חסן אבו חסנין. כמו כן נהרג מפקד שטח בזרוע הצבאית של חמאס, השייך ליחידת העילית "הנוחבה", בפעולות חילוץ הלכודים במנהרה.

ההערכות הן כי פעילי הג'יהאד האיסלאמי הם שבנו את המנהרה. "נגן על עמנו ועל אדמתנו", הגיבו בארגון הטרור. דאוד שיהאב, דובר הג'יהאד האיסלאמי, מסר הערב בהודעה רשמית: "ממשלת ישראל צריכה להבין שאנחנו לא מזניחים את השמירה על העם שלנו ועל האדמה שלנו". ‏הדובר הוסיף: "ישראל הכריזה עלינו היום מלחמה. בשעות הקרובות נבחן כיצד להגיב". זהו הארגון השני בגודלו בעזה אחרי חמאס ובצה"ל נערכים לתגובה והציבו מראש סוללות כיפת ברזל מחשש לירי רקטות.

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס הודיע כזכור מוקדם יותר: "פעלנו באמצעות אמצעים טכנולוגיים שאפשרו לנו לאתרה. אנחנו אוחזים כעת במנהרה הזו והיא אינה מהווה איום".

בצה"ל אמרו כי עקבו זה תקופה אחר בניית המנהרה, שעוד לא הייתה מוכנה לפעולה, וכי זו "הפרה בוטה של ריבונות ישראלית שלא נאפשרהּ". על האמצעים הטכנולוגיים שאפשרו את הגילוי לא מפרטים בישראל, בשל מגבלות צנזורה, ורק מציינים כי "זו הצלחה מבצעית של יכולות שהתחלנו להפעיל לאחר צוק איתן. אנו ערוכים לכל תרחיש בהגנה ובפיקוד דרום, אך אין לנו כוונה להסלים את המצב. פעלנו בשטחנו בזמן שהצד השני מפר את הריבונות שלנו, כך שאין פה דילמה".

פיצוץ המנהרה. פטריית העשן נראתה למרחק (צילום: מתוך פייסבוק / ynet)

לפי צה"ל, היישוב הסמוך ביותר למנהרה (כיסופים) - נמצא במרחק של יותר משני קילומטרים ממנה. דובר צה"ל מסר עוד, כי מדובר באזור שבו טרם הוקם המכשול החדש ולא צפוי להיבנות בו כזה בזמן הקרוב.

לדבריו, "המועד של הפיצוץ נבע משיקולים מבצעיים". יצויין, כי למרות פריסת מערכות כיפת ברזל, בשלב זה לא פורסמו הנחיות מיוחדות לתושבי היישובים הסמוכים לגדר הרצועה, אך רכזי הביטחון ביישובים התבקשו לגלות ערנות.

לדברי מקורות ברצועת עזה המצוטטים ב-ynet, עדיין לא ידוע באופן רשמי למי היתה שייכת המנהרה ההתקפית, אך התנהלות חמאס בנוגע לגילוי המנהרה הזאת שונה ביחס להתנהלותו בגילוי מנהרות חודרות אחרות, שהיו שייכות לזרוע הצבאית שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר