הצעת חוק

מרגי מציע: הדמויות על השטרות יקבעו בוועדה בכנסת

לאחר המחאות מצד תנועת ש"ס על הדרת המזרחיים משטרות הכסף החדשים, הגיש ח"כ יעקב מרגי הצעת חוק לפיה ועדת החינוך של הכנסת היא זו שתקבע את הדמויות בשטרות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ יעקב מרגי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר אין ספור מחאות של בכירי ש"ס בראשות אריה דרעי על הדרת המזרחיים הדמויות על שטרות הכסף יוזם ח"כ יעקב מרגי הצעת חוק חדשה: מי שתחליט על הדמויות תהיה ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת.

יצוין כי כעת מרגי עומד בראשות הוועדה, אך גם לאחר פרישתו מהתפקיד יהיו לש"ס נציגים בוועדה שיוכלו להשפיע על הדמויות המתפרסמות על שטרות הכסף.

אמש (שני) נשלחה הצעת החוק לחברי הכנסת בכדי שאלו ייצטרפו להצעת החוק ויחתמו עליו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "הצעת חוק זו נועדה להעביר את הסמכות לאישור קביעת חזות שטרות הכסף והמעות מהוועדה המייעצת לעניין שטרות הכסף לבנק ישראל לידי ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת ישראל".

מרגי הוסיף וציין בהצעת החוק: "במהלך שנת 2017 תושלם כניסת המחזור החדש של שטרות כסף שיחליפו את הסדרה הנוכחית. הוועדה המייעצת החליטה להחליף את הסדרה הנוכחית לסדרת משוררים. החלטת הוועדה לקביעת דיוקנאות האישים שיתנוססו על הסדרה החדשה אינה משקפת את מרכיבי ההוויה הישראלית והתרבותית בשלמותה הבנויה מפסיפס של תרבויות".

עוד נטען כי "הוועדה הביאה לידי ביטוי חד גוניות ורקע אחד מבלי להביא לידי ביטוי את המייחד והמאחד את עם ישראל המגיע מתפוצות שונות".

בסיום הצעת החוק הוסיף מרגי: "לכנסת שהיא הריבון הנבחר על ידי הציבור יש משקל רב ומייצג, יותר מוועדה מייעצת והיא משקפת את הפסיפס הרב תרבותי בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר