בתגובה לצה"ל

בנט זועם: אסור להתנצל על חיסול מחבלים

שר החינוך הביע את זעמו על דברי גורמים צבאיים לפיהם ישראל לא התכוונה לחסל במנהרת הטרור את בכירי הטרור. "מטרת צה"ל לנצח את האויב וכך יש להמשיך", אמר (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מביע זעם על "ההתנצלות" לכאורה בעקבות מות המחבלים בפיצוץ מנהרת הטרור. בנט, תוקף את ההצהרה שנשמעה בצה"ל ולפיה לא הייתה כוונה להרוג בכירים בפיצוץ מנהרת הטרור אתמול.

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב הבוקר (שלישי) בנט: "אסור להתנצל על הצלחה בחיסול מחבלים. מדובר במחבלים שעסקו בחפירת מנהרת תופת בתוך שטח ישראל שנועדה להרוג נשים וילדים ישראלים".

השר בנט המשיך וכתב: "אין פנינו להסלמה, וכחבר הקבינט, שעוד מצוק איתן מוביל לסיכול איום המנהרות, אני מעניק גיבוי מלא לפעולה. מטרת צה"ל לנצח את האויב וכך יש להמשיך".

הביקורת שמטיח בנט מופנית לדברים שאמר גורם צבאי בכיר אתמול על רקע פיצוץ המנהרה ומות שבעה מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי וחמאס כי "לא היה מדובר בסיכול ממוקד ולא הייתה שום כוונה בשום שלב לבצע פעולה שהייתה יכולה להצטייר כפיגוע בבכיר כזה או אחר. המטרה הייתה השמדת המנהרה ומשטחנו". לדברי הגורם, הבכירים בג'יהאד האיסלאמי רצו למנהרה כדי לעמוד בראש כוח החילוץ. בצה"ל מעריכים כי המנהרה לא יועדה לפיגוע בטווח הזמן המיידי.

שבעה פלסטינים נהרגו ו-11 נפצעו בפיצוץ המנהרה ובפעולות החילוץ. דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, אמר כי רוב ההרוגים הפלסטינים הם מכוח החילוץ. בהרוגים: מפקד חטיבת מרכז הרצועה של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי ערפאת מרשד וסגנו חסן אבו חסנין. כמו כן נהרגו שני פעילים נוספים בג'יהאד האיסלאמי. שני הרוגים נמנים עם הזרוע הצבאית של חמאס, מרואן אל-ארא ומיסבאח שבייר, אחד מהם הוא מחבל מיחידת העילית "הנוחבה".

דובר צה"ל אמר כי הם נפגעו בעקבות פיצוץ המנהרה נוכח "תופעות לוואי שיש במצבים כאלה במנהרה כמו נפילת חול, עשן ואבק. לא הזרמנו שום דבר למנהרה והשתמשנו באמצעים חוקיים ורגילים כדי לפוצץ המנהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר