"תו תקן"

אלשיך: "אי אפשר לסיים חקירה בלי לסכם אותה"

המפכ"ל אלשיך התייחס להצעת החוק האוסרת על המשטרה לפרסם המלצות בסיום חקירה ואמר כי המשטרה כיום מגישה סיכום וכי אי אפשר לסיים חקירה בלי לסכם אותה (אקטואליה)

(צילום וידאו: ישי פורת - ynet; תמונה: יונתן זינדל - פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך התייחס הבוקר (שלישי) להצעת החוק המבקשת לאסור על המשטרה לפרסם המלצות על הגשת כתבי אישום בסיום חקירה ואמר כי המשטרה כבר כיום מגישה סיכום של התיק ולא המלצות וכי אי אפשר לסיים חקירה בלי לסכם אותה.

אלשיך, שהשתתף בדיון בוועדת הפנים של הכנסת על הוצאות המשטרה ופעילותה, אמר כי "ככל שמדובר בהחלטת פרקליטות, המשטרה איננה מעבירה המלצות - אלא סיכום של התיק, על מה יש תשתית ראייתית ועל מה לא".

"אני לא יודע מה החוק החדש", הוסיף אלשיך, "כאשר אדע מהו, אתייחס. אני רק אומר - אי אפשר לסיים חקירה בלי לסכם אותה. המשמעות היא שהפרקליטות תצטרך לנהל את החקירה. חושבים שהפרקליטות מסוגלת לנהל את החקירות האלו בקאפסיטי שמושקע? לכן אי אפשר לתת משהו שאיננו מוצר. המוצר אומר ככה - אלו המסקנות שהגעתי אליהן".

אלשיך הוסיף ואמר כי "זה גם איזשהו תו תקן, להגיד שהסתיימה החקירה. הרי השאלה נשאלת עשרות פעמים במהלך החקירה. כאשר חושבים אם צריך לעשות עוד פעולה או לא צריך עוד פעולה, זו שאלה של דלות הראיות".

במהלך הדיון התייחס המפכ"ל לשינוי בהתנהלות המשטרה ואמר כי "המיקוד שלנו הוא רפורמת האמון. שינוי תפיסת התפקיד של המשטרה במובן של מכוונות ללקוח, כשהשיטור הקלאסי מוכוון לקהילה. יש פערים במזרח ירושלים, במגזר הערבי והחרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר