פיצוץ מנהרת הטרור

כיצד יגיבו ארגוני הטרור לפעולת ישראל?

במערכת הביטחון עוקבים בדריכות אחר הצעדים שיעשו ארגוני הטרור שזועמים על פעולת ישראל בפיצוץ מנהרת הטרור שהביאה למות הבכירים. בחמאס מנסים להרגיע (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הלוויות היום בעזה (צילום: מתוך טוויטר)

המתיחות בגבול הדרום עזה. בישראל ממתינים לראות כיצד ינהגו ארגוני הטרור בעזה לנוכח פיצוץ המנהרה אתמול (ב') שהביא למותם של בכירים בתנועת הג'יהאד האסלאמי ובכירים בחמאס. אף שלא יצאו בהצהרות רשמיות, נראה כי בחמאס מנסים להרגיע את השטח ככל הנראה גם בשל הבקשה המצרית לתווך כדי לא להידרדר לעימות.

בשנים האחרונות התגלו כמה מנהרות התקפיות שפוצצו על ידי צה"ל, אך הן נחפרו על ידי חמאס. השמדת המנהרות הללו לא זכתה אז לתגובה משמעותית מצד חמאס משום שהוא כריבון ברצועת עזה נושא באחריות כבדה יותר במקרה של הסלמה צבאית. במקרה הנוכחי של פיצוץ המנהרה אתמול, הסבירות להסלמה ולתגובה גבוהות יותר משום שהג'יהאד האיסלאמי שחפר את המנהרה פטור מהאחריות השלטונית מצד אחד, ומצד שני מדובר בארגון קיצוני יותר שקשה יותר לצפות את תגובותיו.

מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, נשא דברים במהלך הלווייתם של אנשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי שנהרגו בפיצוץ המנהרה אתמול ואמר "התגובה שלנו על הטבח הזה תהיה להמשיך במאמצים להשיב את האחדות הלאומית", אמר הנייה מבלי לומר אם תהיה תגובת ירי. עם זאת, מנהיג חמאס שחרר בכל זאת התבטאות מיליטנטנית בפנייה לג'יהאד האיסלאמי: "דם ייענה בדם והרס בהרס. האויב חולם אם הוא חושב שיש ביכולתו לכפות כללי עימות חדשים, וחולם מי שחושב שהוא יכול לטרוף את הקלפים. ההתנגדות ונשק ההתנגדות ניצבים בראש סדר העדיפויות שלנו. הנשק שלנו הוא הכבוד שלנו, ומי שיתקרב אליו בוגד באללה ובמולדת".

מי שיגיע היום לרצועה בניסיון להרגיע את הרוחות יהיה השגריר המצרי ברמאללה שינסה להנמיך את הלהבות ולמנוע סבב אלים נוסף שיפיל לטמיון את הסכם השלום בין חמאס לפתח עליו עמלו המצרים רבות בתקופה האחרונה. במקביל אליו יגיעו מקהיר לרצועה גם בכירים מהמודיעין המצרי. הגעתם הייתה מתוכננת קודם לכן בשל הליך הפיוס בין פתח לחמאס שיתרחש מחר.

לפי ההערכות בישראל ידעו שעתה זה פרק הזמן המתאים ביותר לפעול כנגד המנהרה וזאת בשל רצונם של החאמס לשמור על שקט ביטחוני בעת העברת השליטה מחר לידי הרשות הפלשתינית שלא תגיע אם תפתח בעזה לחימה מחדש.

המומחים מציינים כי למרות זאת קשה לנבא את צעדיו של ארגון קיצוני כמו הג'יהאד האיסלאמי שנתון למרותה של טהרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר