קרב בקבינט

ליברמן נגד בנט: 'התנפלות בוטה על צה"ל; פגיעה בביטחון'

שר הביטחון אביגדור ליברמן יוצא בחריפות נגד חבר הקבינט, שר החינוך נפתלי בנט שגינה את דובר צה"ל על "ההתנצלות" על הרג המחבלים ואומר כי דבריו הם "פגיעה חמורה בביטחון ישראל" (בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בחשוון תשע"ח | 31.10.17
ליברמן ובנט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

שר הביטחון אביגדור ליברמן יוצא בחריפות נגד חבר הקבינט המדיני ביטחוני שר החינוך נפתלי בנט שגינה את דובר צה"ל על "ההתנצלות" על הרג המחבלים בנטרול מנהרת הטרור.

"אסור שתידרוך של דובר צה"ל ישמש עילה להתנפלות בוטה על צה"ל ומפקדיו", כתב שר הביטחון בציוץ בחשבון הטוויטר שלו.

ליברמן הוסיף וכתב כי "התבטאויות מהסוג הזה הן פגיעה חמורה בביטחון ישראל, ובצה"ל כולו. אנו נמשיך לפעול בנחישות, בעוצמה ובאחריות למען ביטחון אזרחי ישראל".

במסיבת עיתונאים שקיים בנט עם מושל אילינוי ברוס ראונר הוא התייחס למתקפה של ליברמן ועקץ שיענה לו "תוך 48 שעות", כשהוא רומז לדברי ליברמן שהבטיח כי כשייכנס לתפקיד שר הביטחון יציב אולטימטום לאיסמעיל הנייה, ראש החמאס.

דברי ליברמן באו בתגובה לדבריו של השר בנט, הבוקר, בחשבון הטוויטר שלו, בהם הביע זעם על "ההתנצלות" לכאורה על מות המחבלים. בנט כתב כי "אסור להתנצל על הצלחה בחיסול מחבלים. מדובר במחבלים שעסקו בחפירת מנהרת תופת בתוך שטח ישראל שנועדה להרוג נשים וילדים ישראלים".

"אין פנינו להסלמה", הוסיף בנט, "וכחבר הקבינט, שעוד מצוק איתן מוביל לסיכול איום המנהרות, אני מעניק גיבוי מלא לפעולה. מטרת צה"ל לנצח את האויב וכך יש להמשיך".

הרמטכ"ל בהערכת מצב, היום (צילום: דובר צה"ל)

הביקורת שהטיח בנט באה בעקבות הדברים שאמר גורם צבאי בכיר על רקע פיצוץ המנהרה ומות המחבלים מהג'יהאד האיסלאמי וחמאס. לדבריו: "לא היה מדובר בסיכול ממוקד ולא הייתה שום כוונה בשום שלב לבצע פעולה שהייתה יכולה להצטייר כפיגוע בבכיר כזה או אחר. המטרה הייתה השמדת המנהרה ומשטחנו".

לדברי הגורם, הבכירים בג'יהאד האיסלאמי רצו למנהרה כדי לעמוד בראש כוח החילוץ. בצה"ל מעריכים כי המנהרה לא יועדה לפיגוע בטווח הזמן המיידי.

בתוך כך, הרמטכ"ל גדי איזנקוט קיים היום הערכת מצב באוגדת עזה בהשתתפות מפקד פיקוד דרום, אלוף אייל זמיר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס ומפקדים בכירים נוספים.

הרמטכ"ל אמר כי "פעולות צה"ל הסירו איום מעל אזרחי ישראל וזו הייתה מטרתן. הפעולה הזו מצטרפת לפעולות רבות, גלויות וסמויות, שכוחות צה"ל עושים ויוסיפו לעשות למול כל איום, בכל זמן ובכל מצב. מדובר בהישג מבצעי מרשים וראוי לכל שבח של פיקוד הדרום בתגובה להפרת הריבונות הישראלית שסוכלה בהצלחה".

"צה"ל ממשיך בשימור המוכנות לכל תרחיש ומבהיר כי אנחנו עוקבים באופן הדוק אחר הנעשה בקרב גורמי הטרור ברצועת עזה. כל תגובה או פגיעה בריבונות הישראלית תענה בנחישות ובאופן נחרץ וברור כפי שעשינו ביממה האחרונה. אנו נחושים להמשיך ולספק ביטחון לאזרחי ישראל ולתושבי עוטף עזה", הוסיף הרמטכ"ל.

ראש מדור ערבית בדובר צה"ל, רס"ן אביחי אדרעי, העביר בטוויטר מסר לחמאס ולתושבים ברצועת עזה: "אנחנו עוקבים אחר מה שעושים ארגוני הטרור בעזה. אנחנו נגיב על כל הפרה של הריבונות שלנו בתקיפות. אל תאפשרו לאיראן ולג'יהאד האיסלאמי לשחק באינטרסים שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר