רחבת הרפורמים

"עזרת ישראל" בכותל - תשופץ ב-20 מיליון שקלים

במהלך דיון מתוח בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בכנסת על ביטול מתווה הכותל, טען יו"ר הוועדה כי המתווה רק הוקפא וחשף כי "הכותל הרפורמי" ישופץ ב-20 מיליון שקלים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
"עזרת ישראל" (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הבוקר (רביעי) התקיים דיון מתוח בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בהקפאת מתווה הכותל. יו"ר הועדה, אברהם נגוסה (הליכוד) הדגיש כי המתווה לא בוטל אלא הוקפא, והוקמה ועדה שתבחן אותו. משרד ראש הממשלה הקצה 20 מיליון שקלים לשיפור "רחבת ישראל", הרחבה שהוקצתה לרפורמים.

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) טען בדיון: "הושג הסדר שאושר גם בממשלה, ובמקום שההסדר ייכנס לתוקף - הממשלה חזרה בה, ונדון בה הנושא מחדש. זה איננו עניין פוליטי - אלא יהודי, קריטי בינינו ליהדות התפוצות. בנושאי החרם, יהדות העולם מסייעת לישראל, ודווקא בנושא הקריטי להם, אנו מתנערים מהם".

רונן פרץ, יועץ מזכיר הממשלה, השיב כי "יש להוציא את הפוליטיקה מהדיון. הצוות שהוקם בזמנו עסק במפורש רק בהסדרי תפילה בכותל, ועתה מנסים גורמים לגרור את ההסדר – להכרה גם בנישואין ובגיור, וזה בלתי אפשרי".

"עזרת ישראל" בי"ז בתמוז (צילום: עדן זאב עינב)

פרץ הודיע לחברי הכנסת כי "הממשלה מתקשה ביישום המתווה, אך אנו שואפים להסכמה רחבה ביותר. בשבועות הקרובים הרחבה - שמשמשת את התנועה הקונסרבטיבית כבר כ-15 שנה - תשופץ בעלות ניכרת".

ענת הופמן הכריזה בדיון כי "לא ננהל משא-ומתן כל עוד לא יתאפשר לנו הכנסת ספרי תורה לעזרת-הנשים".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור (ש"ס אמר כי "יש קווים אדומים שמהם אי אפשר לזוז, ולכן ברחבה המרכזית לא יהיה שינוי, אך אנו תומכים בהקצת התנאים הטובים ביותר לרחבה הייעודית להתפלל איש כדרכו".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) ציין כי בכל מקום בעולם יש כללי התנהגות, כמו שבמועדון או בטקס רשמי יש מגבלות לבוש או כניסה, ואילו לדברי מיכל בירן (המחנה הציוני) רוב עם ישראל אוהב את הקשר למסורת, אך מקיים אורח חיים שוויוני ולא משחזר אורחות חיים מהעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר