תיעוד מיוחד

דרעי חשף ברכסים: תוקם 'צומת מרן' בירושלים • צפו

במהלך טקס חנוכת "כיכר מרן" ברכסים, הפתיע יו"ר ש"ס השר אריה דרעי כשהכריז כי בסיכום עם ברקת, על פי דעת הראשון לציון, צומת שמואל הנביא בירושלים תוכרז כ"צומת מרן" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלום שגיא ואהרן ברוך ליבוביץ)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הכריז אמש (שלישי) כי צומת שמואל הנביא-בר אילן בירושלים תהפוך ל'צומת מרן', ועיריית ירושלים תבנה במקום פינת זיכרון לזכר מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

במשך חודשים ארוכים לאחר פטירת מרן הגר"ע יוסף, אברכים אלמונים היו מרססים גרפיטי על קירות צומת שמואל הנביא-בר אילן "צומת מרן", וזאת בשל העבודה שציונו של מרן נמצא מטרים ספורים מהצומת, בבית העלמין 'סנהדריה'.

אמש, במהלך טקס חגיגי וחנוכת "כיכר מרן" בעיר רכסים, הכריז דרעי כי הגיע להבנות עם עיריית ירושלים שהצומת תיקרא על שמו של מרן, וזה לאחר התלבטויות רבות האם להפוך את רחוב 'הקבלן' לרחוב הרב עובדיה יוסף.

"כיכר מרן"

כאמור, בטקס חגיגי שהתקיים ברכסים חנכו רבנים ואישי ציבור את "כיכר מרן", כיכר שעוצבה בשילוב אלמנטים מדמותו ומורשתו הרב כדוגמת ספריו , שולחן הלימוד ומצנפת הראשון לציון.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר: "מרגש לראות שכל הנכנס לרחובה הראשי של רכסים רואה את הכיכר לזכר מרן זיע"א. זה מעלה את זכרו ומעורר מחשבה להמשיך בתורתו ובמורשתו, שעה ארוכה המשיך הרב מסיפורים ותורותו של מרן".

חנוכת הכיכר

ראש המועצה יצחק רייך אמר בטקס: "רכסים, ממלכת התורה בצפון, בחרה להנציח את זכרו במיצגים המנציחים את מורשתו התורנית העצומה ואת חיבוריו הרבים".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר בטקס: "אני מקווה שגם חברינו במועצות ובעיריות החרדיות גם הם ילכו בעקבות החלטתו של ראש המועצה ברכסים הרב יצחק רייך, ויקימו לכבוד מרן זיע"א הנצחות שיותירו חותם על העוברים ושבים, כבוד הוא לתושבי רכסים שבכניסה ליישוב תהיה סמל ודוגמה לאהבת התורה ולגדלות בתורה שהדור הצעיר הגדל במקומות אלו יבינו שהדמויות שאנחנו מחקים זה גדולי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר