משא מרתק • צפו

הגרב"מ אזרחי הסביר לבנות הסמינרים: זו העוצמה של "אם ישראל"

במשא חיזוק מיוחד ריתק הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי את אלפי בנות הסמינרים, כאשר הסביר בפניהן את מעלתה של בת ישראל ועוצמתה של אם בישראל, כאימותינו ע"ה • צפו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונה: בעריש פילמר)

לרגל היארצייט של רחל אמנו ע"ה התכנסו אמש (שלישי) אלפי בנות הסמינרים החרדים בהיכל 'ארנה' בירושלים לכינוס חיזוק מיוחד.

בשיאו של הכינוס נשא דברי חיזוק מרתקים הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת "עטרת ישראל" וחבר מועצת גדולי התורה.

במשאו דיבר הגרב"מ על מעלת בת ישראל, על העוצמה של "אם בישראל" כשהוא מציין לבנות הסמינרים כיצד עליהן ללמוד מאמותינו הקדושות, כאשר אברהם אבינו סמך על שרה בעניין התרחקות מהרע ויעקב אבינו סמך על רחל בעניין זהירות בין אדם לחבירו.

הגרב"מ עמד ותהה: כיצד העיזה רחל לפגוע ביעקב אבינו ולמסור ללאה את הסימנים? והשיב כי רחל ידעה שיעקב אבינו "סומך" עליה. רחל פועלת לפי השולחן ערוך, הכולל הלכות "בין אדם לחבירו", והשו"ע הזה פסק לרחל, שהיא מחויבת למסור את הסימנים, בכדי לא לפגוע בלאה. והיא ידעה שבבוקר 'והנה היא לאה', יעקב אבינו לא יכעס עליה, אלא "יסמוך" עליה, שכך היה צריך לעשות.

"'שכר לפעולתיך', מה הן פעולותיך?", תהה הגרב"מ, "הסימנים שמסרה. אין מילים לתאר. היאומן כי יסופר? איך הרשתה לעצמה לעשות פעולה כזאת? והנה בבוקר, והנה לאה. יעקב, מה עשה? אין לו חשבונות פרט לשו"ע. והשו"ע שלו היתה רחל אמנו. אם היא פוסקת שהנסיבות מכריחות לעשות את זה, אז כך הדין. בכדי שלא לא תתבייש, פסקה שזה קודם לכל דבר.

"המסירות והנאמנות לערכי התורה של בן אדם לחבירו. רחל אמנו יודעת שהדבר הראשון לפני שחושבת על עצמה - חברות. המחשבת האמיתית ביותר על עצמה מתבטאת במחשבה על בן אדם לחבירו. וכאן זה היה על אחותה".

"שאלה נוספת", המשיך הגרב"מ אזרחי בדבריו המרתקים, "איך לאה תגיב? מתוך התורה אנחנו לומדים. 'והנה היא לאה', גם לאה היא זאת שיודעת וסומכת על השו"ע של רחל אמנו".

ראש ישיבת "עטרת ישראל" המשיך ואמר: "אין קוראים אמהות אלא לארבע שלימות של אם בישראל. אם בישראל דואגת, מרגישה, שואפת, ממריצה, צמודה לדעת תורה, צמודה ליעקב אבינו, אם בישראל היא אחת שגם יעקב אבינו יכול לסמוך עליה, אם בישראל יודעת שאין על מי להישען אלא על אבינו ועל ההוראות בתורתו, על תורת בן אדם לחבירו על כל הרגשות והניאונסים שלה.

"כאן באולם מרוכזים כל אלה שמעתדים להיות אם בישראל, האבא הראשון אברהם, השני יצחק, מי גידל ומי קבע את חינוכו של יצחק אבינו? שרה אמנו. היכן? 'דרשה צמר ופשתים', דרשה את הפרשה של צמר ופשתים - שעטנז. 'גרש את בן האמה הזאת', דורשת שרה אמנו. אברהם אבינו מפקפק מאד, 'כל אשר תאמר שמע בקולה', אומר לו הקב"ה. בדיני נפשות, בשליחת בן, וכי רק בכדי 'ותיקל גבירתה', לאו. על שעטנז וכלאים.

"יצחק וישמעאל זה שעטנז, אין יצחק כשישמעאל נמצא, כל תערובת של ישמעאל - לא יכול לקום יצחק. יצחק צריך להיות אב בישראל, 'מראש צורים אראנו'. חקקו את עם ישראל מהצורים הללו, הם היו כלל ישראל, כלל ישראל הוא תורת ישראל. תורת ישראל היא טהרה וניקיון בלי שום ו' החיבור. אין תורה ו... אין תורה ב... ובוודאי שאין שום יכולת, שרה אומרת יצחק וישמעאל. גרש את האמה, אין שום עיצה, שמע בקולה. גדולה מאברהם בנבואה.

"אם בישראל זה מהלך בעקבות האמהות הקדושות. הרבה מגדולי ישראל, הצמיחה שלהם נבעה מהמרצה של אמא, חינוך של אמא. מה יצא ואיך יצא יצחק אבינו? מחינוך של אמא".

בסיום דבריו ביקש הגרב"מ רחמים רמחל אמנו על "גאון דורינו" מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר