בלי אוויר

טויוטה: בעתיד לא תצטרכו למלא אוויר בגלגלי המכונית

חברת טויוטה, שהשיקה בתערוכה בטוקיו דגם יחיד מסוגו, סיפרה כי אמנם הדגם לא עתיד להיות מיוצר למכירה אך בתוך המפרט הטכני מסתתר חידוש שיקל על הנהגים (רכב ותחבורה)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בתערוכת מכוניות שהתקיימה בטוקיו הציגה החברה היפנית מכונית חדשה בשם Fine-Comfort Ride, מעין קרוסאובר המתודלק במימן. אך המכונית המוצגת לא תגיע לייצור המוני ובחברה מספרים כי היא נוצרה רק לחיזוק המודעות להנעת מימן. עם זאת, בטויוטה החביאו במפרט של הרכב חידוש מפתיע שכשייכנס לפס הייצור בחברה יעשה חיים קלים ונוחים לנהגים.

טקאו סאטו המהנדס הראשי של החברה חשף בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי חברת טויוטה התקינה בפיין-קומפורט רייד צמידים חדשניים - כאלו שאין צורך למלא בהם אוויר, מה שאומר שבקרוב נפגוש נהגים שלא יחוו את הכאב ראש המתלווה לתקרים ולירידות אוויר שגרתיות. סאטו הוסיף כי בחברה צופים שעם השלמת הפיתוח, שמתוכנן ל 2025, הצמיגים החדשניים יהיו קלים ב-30% מצמיג רגיל,מה שיגרום להפחתת המשקל הכללי של כלי הרכב דבר שיאפשר ביצועים גבוהים לצד תצרוכת דלק נמוכה.

את הצמיג מפתחת החברה יחד עם קונצרן הגומי היפני סאמיטומו, שלהערכתו יהיה מוכן לספק צמיגים ללא אוויר כבר ב-2020. אך בקונצרן לא בטוחים אם יעמדו ביעד המשקל שהציבה טויוטה.

בחברת טויוטה מעוניינים להתקין את הצמיגים החדשניים קודם במכוניות חשמליות - עם מצברים או תא-דלק (מימן) - ואף להשתמש בהם במבנה ייחודי בו לרכב ארבעה מנועים קטנים, אחד בכל גלגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר