"בלו פלאג"

התרגיל האווירי הגדול בארץ יוצא לדרך • צפו

התרגיל האווירי הגדול ביותר הנערך בשטח ישראל, תרגיל "בלו פלאג", יוצא לדרך. לראשונה ישתתפו בתרגיל גם חילות האוויר של הודו, צרפת וגרמניה • צפו בתרגיל ב-2015 (חדשות, צבא)

(צילום: חיל האוויר)

התרגיל האווירי הגדול ביותר הנערך בשטח ישראל, תרגיל "בלו פלאג" שנערך בדרום הארץ, יצא לדרך היום (חמישי), בצל הדיווחים על תקיפת חיל האוויר בסוריה, עם בואם של המשתתפים.

בתרגיל הגדול שיחל ביום ראשון בבסיס עובדה ליד אילת ישתתפו חילות האוויר של ארה"ב, יוון, פולין ואיטליה - כאשר בפעם הראשונה ישתתפו בתרגיל גם חילות האוויר של הודו, צרפת וגרמניה. מלבדם, ישתתפו בתרגיל נציגים מכ-40 מדינות שישמשו כמשקיפים.

קרוב ל-100 מטוסים ומאות טייסים ואנשי צוות ישתתפו בתרגיל. רוב כלי הטיס בתרגיל יהיו מטוסי קרב שיתרגלו מגוון תרחישי לחימה וקרבות אוויר במבנים משתנים.

בהודו מדווחים בהרחבה על התרגיל הגדול ומציינים כי מדובר בשיא חדש ביחסים המתחממים בין המדינות. 45 אנשי צוות של חיל האוויר ההודי המריאו לישראל.

בעקבות התרגיל הגדול שיימשך שבועיים צפויים שינויים בטיסות של חברות אזרחיות שפועלות בנמל התעופה עובדה. חברת "ריינאייר" האירית החליטה להעביר את כל 42 טיסותיה בימי התרגיל מנמל התעופה עובדה לטרמינל 1 בנתב"ג, התיירים יגיעו מנתב"ג לאילת - באוטובוסים.

בהודעת רשות שדות התעופה נמסר כי מערך השאטלים ייקח את הנוסעים לנקודת האיסוף באילת שתמוקם בין קניון "מול הים" למלון "יו סוויטס" - בהתאם ללוח הטיסות. ביום שישי, 17 בנובמבר, תחזור הפעילות בנמל התעופה עובדה לשגרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר