הלווית הרב ישראל רוזן

הגר"י רוזן ספד: "פנינו לשני כיוונים, לשניהם יש שורשים"

הגאון רבי יגאל רוזן, מגדולי ראשי הישיבות בציבור החרדי, ספד לאחיו הרב ישראל רוזן ז"ל, מחשובי הרבנים בציונות הדתית • "היו בינינו חילוקי דעות אבל מעולם לא מחלוקת", אמר בהספדו (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יגאל רוזן (צילום: בעריש פילמר)

קהל רב ליווה בשעות הצהריים (חמישי) למנוחת עולמים את הרב ישראל רוזן ז"לח, מחשובי הרבנים בציונות הדתית שהלך הבוקר לעולמו, בדרכו לבית החולים.

במסע הלוויה שהתקיים בבית העלמין בכפר עציון שבגוש עציון הספידו רבנים ואישי ציבור בהם הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו ושר החינוך נפתלי בנט.

אחיו, הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת "אור ישראל", נשא אף הוא דברי מספד בהם אמר: "צר לי עליך אחי. נעמת לי מאוד. גדלנו בבית אחד, קיבלנו אותו חינוך וצעדנו באותו מסלול עד גיל 18. מאז פנינו לשני כיוונים אך לשניהם יש שורשים".

"ישראל אחי, הלכת בדרכו של אבא. היו בינינו חילוקי דעות אבל מעולם לא מחלוקת וזה בזכותו", הוסיף הגר"י רוזן.

לבקשת הרב ישראל ז"ל: שירת י-ה אכסוף בהלוויתו (צילום: מכון צומת)

הרב רוזן הדגיש כי "ישראל לא רק היה תלמיד חכם. הוא ידע לפתוח את הבעיות הטכנולוגיות בהתאם להלכה ולא הפוך. רצה להגן על חומות הדת מפני הטכנולוגיה. אין היום בית חולים או מוסד ציבורי שאין בו פתרונות של מכון צומת. רבבות חילולי שבת נמנעו על ידו".

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו אמר בהספדו כי "הרב רוזן שייך לחמישה עולמות. העולם הראשון שלו זה בית המדרש, מהלך בין השבילים של כרם ביבנה. העולם השני הוא עולם המעשה ואז עולם שלישי שמחבר בין שני העולמות, לרתום את הטכנולוגיה להלכה.

"היו לנו שיחות רבות עד כמה למתוח את הטכנולוגיה ולרתום לטובת ההלכה. ובאמונה תמימה ובישרות להשתמש בטכנולוגיה כדי להקל ולאפשר לאנשים את חייבם תוך שמירה קפדנית. גדולי תורה היו שגורים על לשונו".

הרב רוזן בן ה-76 שעבר לאחרונה אירוע מוחי חש ברע והתמוטט ובני משפחתו הזעיקו את כוחות ההצלה אולם לדאבון לב במהלך פינויו לבית החולים הדסה השיב את נשמתו ליוצרה.

הרב ישראל רוזן הינו אחיו של הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה ומגדולי תלמידי החכמים בציבור הליטאי.

הרב ישראל רוזן ז"ל (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

הוא נולד לבת-ציון ולדב רוזן בתל אביב, למד בישיבת היישוב החדש ולאחר מכן בישיבת כרם ביבנה והוסמך לרבנות. למד אלקטרוניקה במכון לב ובאוניברסיטת בר-אילן והוכשר כמהנדס.

במשך שנים רבות עבד במכון המדעי טכנולוגי להלכה שבירושלים, ובהמשך פרש והקים את מכון צומת. במסגרת זו עסק בפתרונות "הלכתיים-טכניים" - יישום של עקרונות הלכתיים במכשירים טכנולוגיים (בעיקר אלקטרוניים) כדי לאפשר שימוש בהם במסגרת ההלכה.

במהלך השנים נודע בדעותיו הייחודיות שלעיתים היו שנויות במחלוקת בקרב הציבור החרדי בעיקר בנושאים ציבוריים שונים בהם הביא את עמדתה של הציונות הדתית כפי שסבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר