הזעזוע בירושלים

עצור ראשון בחשד לפוגרום בבית הכנסת 'מוסיאוף'

ל"כיכר השבת" נודע כי המשטרה עצרה חשוד ראשון בפוגרום בבית הכנסת מוסיאוף בירושלים. בתיעוד ממצלמות האבטחה במקום נראים צעירים חובשי כיפות יוצאים מבית הכנסת (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
המראות הקשים ב'מוסיאוף' (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: המשטרה עצרה חשוד ראשון בפרשת הפוגרום בבית הכנסת 'מוסיאוף' בירושלים, החשוד נחקר בתחנת המשטרה והחוקרים בודקים את מעורבותו בהרס בית הכנסת הלילה.

במשטרה בודקים את החשד שאכן מדובר בסכסוך על רקע ירושה בבית הכנסת וכי כפי שפורסם ב"כיכר השבת", ככל הנראה מבצעי הפוגרום לפחות ברובם היו יהודים.

בתיעוד ממצלמות האבטחה המוצבות בבית הכנסת, נראים צעירים חובשי כיפות כשבידיהם 'מעדרים' כשהם יוצאים משטח בית הכנסת דקות לאחר האירוע החמור. במשטרה מנסי להתחקות אחר האלמונים.

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", מדובר בחדר לימוד ותפילה בחצר בית הכנסת 'מוסיאוף', חדר תפילה שנקרא 'אייל' על שמו של נער שנהרג בתאונת דרכים. מאז הקמתו, במשך שנים, ישנו סכסוך עמוק בין יורשי משפחת 'מוסיאוף' לגבאים. מעת לעת בית הכנסת נסגר, גם בהוראת בית המשפט.

הגבאים מפנים את האצבע המאשימה לאחד מיורשי משפחת 'מוסיאוף', שבתגובה אומר ל'כיכר השבת' כי "צריך לשאול את הגבאים מי בעלי המקום, ואז לבקש את תגובתם, זה שאתה טוען שאתה יודע מי הבעלים, לא אומר שהגבאים יודעים מי הם הבעלים".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר כי "נחרדתי הבוקר לשמוע על מעשי הפוגרום שהתחוללו הלילה בבית הכנסת 'מוסיאוף' בירושלים תוך חילול הקודש ובזיון בית מקדש מעט. קשה לתאר את תחושות הכאב והזעזוע לנוכח מראות כאלו בבית הכנסת ההיסטורי שהפך לסמל של הרבצת תורה בירושלים".

"הורתי הבוקר לסגר"ע הרב צביקה כהן לפנות לממ"ר ירושלים כדי שהנושא יטופל ברצינות רבה וברף הגבוה כדי למצות את הדין עם הפורעים ולוודא שמקרים כגון אלו לא יישנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר