פרסום ראשון

בג"צ דחה על הסף עתירה נגד הבחירות לרב העיר טבריה

שופטי בג"צ דחו על הסף עתירה שביקשה לבטל את הבחירות לרבנות העיר טבריה. העותרים טענו בעתירתם, בין היתר, כי יש קשר בין הבחירות לרב העיר לבחירות המוניציפליות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בוחבוט במעונו של הגר"ש כהן (צילום: באדיבות המצלם הרב בוחבוט )

פרסום ראשון: שלושה שופטי בג"צ דחו על הסף עתירה שביקשה לבטל את הבחירות לרבנות העיר טבריה. העותרים טענו בעתירתם, בין היתר, כי יש קשר בין הבחירות לרב העיר לבחירות המוניציפליות שיתקיימו בשנה הקרובה ולכן המתינו שלוש שנים עד לקביעת מועד הבחירות. כמו כן, טענו העותרים כי אין נציג אשכנזי בגוף הבוחר שהורכב.

בהחלטתם כותבים שלושה שופטי בג"צ בראשות ראש ההרכב אורי שוהם כי: "לאחר עיון בעתירה הגענו למסקנה כי דינה להידחות על הסף. העותרים מבקשים למנוע את עצם כינוסה של ועדת הבחירות, מכוון שלשיטתם בחירות רב עיר הינה חלק מ"דיל" פוליטי".

"אולם" קובעים שופטי בג"צ: "טענות אלה של העותרים נטענו ללא כל ביסוס ראייתי. בנסיבות אלה אין מקום להתערבותנו".

שופטי בג"צ מוסיפים וכותבים: "העותרים בחרו לפנות ישירות לבית משפט זה מבלי שנעשתה פניה מוקדמת למשיבים, מכיוון שלשיטתם 'אין שום סיכוי שמי מהמשיבים ישיב לגופן של הטענות', משבחרו העותרים שלא לפנות כלל למשיבים הרי שדינה להידחות על הסף".

יצוין כי בימים האחרונים התקבל מכתב מפורט, נוסף, במשרד הדתות ובו טענות רבות על הליך הבחירות. טענות גם על יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שלכאורה מעכב תקציבים עלי טבריה בהתנייה לבחירת רב העיר. כך שייתכן והנושא יחזור שוב לבג"צ.

כפי שנחשף ב"ככר השבת", נשיא המועצת ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן הורה לגגאון רבי משה בוחבוט לשוב ולהתמודד לתפקיד רב העיר טבריה בבחירות שיתקיימו בעוד כשלושה שבועות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר