חוקרים מצאו חלל בלתי ידוע בתוך הפרמידה

חוקרים פרסמו כי מצאו באמצעות טכנולוגיה מתקדמת חלל בלתי ידוע בתוך הפרמידה הגדולה של גיזה. לא ברור עדיין מה צורתו המדויקת והאם מדובר בתגלית שתביא לחפירה (מעניין)

הפרמידה הגדולה של גיזה (צילום: שאטרסטוק)

הפרמידות העתיקות במצריים ממשיכות להעסיק את החוקרים והמדענים שמנסים כבר עשרות שנים לעמוד על כל סודותיהם של המבנים הענקיים והמוזרים שהשתמרו בצורה מרשימה כל כך. היום התפרסם בכתב העת המוערך Nature כי מדענים גילו תא חבוי בתוך הפירמידה הגדולה של גיזה שלא היה מוכר בעבר.

לדברי המדענים מדובר בתגלית משמעותית ראשונה במקום מאז המאה ה-19, אז נחקרו סודות הפרמידות לראשונה בצורה מעמיקה ומדעית. הפירמידה הגדולה של גיזה היא העתיקה בשבעת פלאי תבל והיחידה ששרדה בשלמותה עד ימינו, מידי שנה מבקרים מאות אלפי תיירים במקום אם כי מאז האביב הערבי חלה ירידה של ממש במספר התיירים המערביים במקום.

במאמר המדעי החדש נכתב, כי צוות בינלאומי של חוקרים, חלקם מיפן ומצרפת, טוען שהתא נמצא בעומק של כ-30 מטרים במעמקי הפירמידה. התא הסודי התגלה באמצעות טכנולוגיה שנקראת 'טומוגרפיית מיואון' (MuonTomography) - המתעדת את החלקיקים התת-אטומיים הקרויים מיואונים, החודרים אל האבן. למעשה החוקרים מסבירים כי מדובר בטכנולוגיה דומה לזו של קרני רנטגן - אלא שהיא פועלת בשכבות עמוקות יותר.

אחד החוקרים, מהדי טיובי, אמר: "אנחנו לא יודעים אם החלל הגדול הזה הוא אופקי או נוטה לצד, אנחנו לא יודעים אם החלל הזה הוא מבנה אחד או כמה מבנים רצופים". טיובי הוסיף: "מה שאנחנו בטוחים הוא שהחלל הגדול הזה נמצא שם, שהוא מרשים, ועד כמה שאני יודע, שום תיאוריה לא חזתה את הדבר הזה. החדשות הטובות הן שהחלל נמצא שם ושהוא מאוד גדול".

הפירמידה הגדולה של גיזה ידועה גם בשם פירמידת חופו, על שם פרעה חופו שבתקופתו נבנתה, על פי ההערכות בין השנים 2,580 ל-2,560 לפני הספירה. בשנת 820 לספירה החלו חוקרים לחפור מנהרות לתוך קירות המבנה העצום, בניסיון לחשוף את סודותיו וגם אוצרותיו. במאה ה-19, כעבור יותר מאלף שנים, השתמשו החוקרים בדינמיט כדי לפוצץ חללים בפירמידה כדי לחקור את סודותיה המסקרנים.

הפרמידה והספינקס המפורסם של גיזה

לפירמידה הגדולה של גיזה יש שלושה תאים ידועים, ובדומה לפירמידות האחרות במצרים שימש המבנה מקום קבורה למלך שנקבר יחד עם כליו עגלתו ולפעמים גם משרתיו.

התא החדש התגלה בפרויקט שהחל באוקטובר בשנה שעברה, ומטרתו לאתר חדרים נסתרים בפירמידה הגדולה ובשכנותיה בגיזה ובדחשור. בשונה משיטת הדינמיט עליה כתבנו למעלה, החוקרים גורסים, כי השיטות המודרניות והמתקדמות בהן הם נוקטים אינן פולשניות ואינן פוגעות במבנה העתיק.

חוקרים אמרו בתחילת הפרויקט, כי "חיישנים שהוצבו במקומות אסטרטגיים, למשל בתוך הפירמידה ומתחת לחלל שעשוי להיות לא מוכר, יכולים להבחין בחללים ריקים גם באזורים צפופים מאוד - ולתעד אותם". לא ברור עדיין האם בכוונת החוקרים לנסות להגיע לחלל עצמו כדי לחקור ולהבין מה יש בתוכו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר