"התוקף חייל החליפות"

ארגון הטרור דאעש נטל אחריות על פיגוע הדריסה במנהטן

יומיים לאחר הפיגוע הרצחני במנהטן בו נדרסו למוות בידי המחבל סייפולו סייפוב 8 בני אדם ונפצעו עוד 11 נוספים, נטל ארגון הטרור דאעש את האחריות בהודעה שפרסם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים, המייל האדום)

ארגון הטרור דאעש נטל הלילה (שישי) אחריות על פיגוע הדריסה שהיה ביום שלישי בניו יורק. שמונה בני אדם נהרגו בפיגוע ו-11 נוספים נפצעו.

דאעש פרסם בשבועון שלו "אל-נבה", כי "התוקף הוא אחד מחיילי החליפות", אך לא סיפק כל ראייה לטענה הזאת. לא מדובר בהפתעה גדולה מידי, כבר לפני יומיים המשטרה המקומית דיווחה כי המחבל, סייפולו סייפוב, עשה את הפיגוע בהשראת ארגון הטרור הקיצוני. "הוא עשה את זה בשם דאעש ובין הפריטים שנמצאו בזירה היו כמה פתקים שמצביעים על כך. נראה שהוא מילא אחר ההוראות של דאעש ברשתות החברתיות כמעט לגמרי", אמר סגן נציב המשטרה ג'ון מילר לתקשורת.

לדבריו של נציב המשטרה בפתק שנמצא בטנדר ששכר המחבל נמצא פתק בערבית שבו נכתב כי "דאעש יחזיק מעמד לנצח". בנוסף, החוצפה של המחבל הרקיעה שחקים והוא לא ניסה להסתיר כלל את דעותיו, השוטרים שחקרו את המחבל בבית החולים דיווחו, כי הוא ביקש מהם לתלות דגל דאעש מעל למיטתו.

המחבל הובא אתמול לבית המשפט שם הוקרא נגדו כתב האישום. הפרקליטות הדרומית של ניו יורק האשימה אותו בתמיכה בארגון טרור, באלימות ובהשחתת רכבים.

הפרקליטים סיפרו כי המחבל האוזבקי בן ה-29 הודה בחקירתו כי "הרגיש טוב בעקבות מעשיו", וציינו כי בחר לבצע את הפיגוע באותו יום בשל הציפייה כי "ליל כל הקדושים" - חג נוצרי אמריקאי שחל ב-31 באוקטובר, יביא לתנועה גדולה יותר של בני אדם ברחוב מה שיגדיל את מספר הקרבנות.

ג'ון קים, התובע במחוז הדרומי בניו יורק, הודיע על האישומים נגד המחבל: "לאחר שדהר על שביל אופניים ומדרכה, דרס והרג בני אדם ופגע באוטובוס תלמידים – יצא החוצה וצעק אללה אכבר. הוא נשא רובה פיינטבול ורובה צעצוע. בטלפונים ניידים שנמצאו ברשותו היו אלפי תמונות של דאעש ו-90 סרטונים בהם הריגה של שבויי דאעש שנדרסו מתחת לטנקים, עריפת ראשים וירי בראש. סייפוב הודה שקיבל השראה לפיגוע מהסרטונים ותכנן את הפיגוע חודשיים. הוא גם הודה ששכר את הטנדר ב-21 באוקטובר ותכנן את הפיגוע לליל כל הקדושים".

בפיגוע הדריסה הקשה נרצחו חמישה ארגנטינאים אחד מהם יהודי, בלגית אחת ושני אמריקנים. תשעה בני אדם נוספים נפצעו חלקם במצב קשה.

הנשיא האמריקני קרא לגזור על המחבל הרוצח עונש מוות. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הוא ביקש לתלות את דגל דאעש בחדרו, רצח 8 בני אדם ופצע עוד 12. ראוי שיקבל עונש מוות!".

סייפוב עורר את זעמם של האמריקאים עוד יותר, לאחר שהתברר, כי זכה בכרטיס כניסה לארה"ב בהגרלה השנתית שמתקיימת על ה"גרין כארד" מידי שנה. טראמפ איים, כי יבטל את ההגרלה לחלוטין לאור המקרה החמור שהתגלגל ממנה והאפשרות לכניסת מחבלים למדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר