22 שנה לרצח רבין

יהודה משי זהב: "בדיוק על זה רחל מבכה"

יו"ר זק"א יהודה משי זהב נאם במהלך העצרת לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל: "רצח של כל אדם באשר הוא, הוא רצח. על אחת כמה וכמה רצח של מנהיג, של ראש ממשלה" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
העצרת בכיכר רבין, הערב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עשרות אלפי בני אדם השתתפו הערב (מוצ"ש) בעצרת לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל במלאות 22 שנה להירצחו. בין הנואמים היה יו"ר זק"א יהודה משי זהב.

במהלך נאומו שחזר משי זהב את הרגעים בהן התבשר על רצח רבין: "לפני עשרים ושתים שנה בשעה זו, עמדתי יחד עם אלפים רבים אחרים בקבר רחל ליד קברה של רחל אמנו שיום פטירתה הוא י"א בחשון. השמועה המרה על רצח ראש הממשלה התחילה לעבור מפה לאוזן, ואני זוכר את עצמי מסתכל על המצבה ורואה את המשפט: "קול ברמה נשמע, נהי בכי תמרורים, רחל מבכה על בניה, מיאנה להנחם על בניה כי איננו".

"הזלתי דמעות ואמרתי לעצמי: בדיוק על זה רחל מבכה, על בניה כי איננו, על כך שיהודי רצח יהודי, ועוד מנהיג בישראל. ועד היום כל שנה מחדש כשאני עומד ליד קברה של רחל אמנו, זה מה שעובר לי בראש: רחל מבכה על בניה כי איננו, מיאנה להנחם - רצח רבין".

לקראת סיום נאומו אמר יהודה משי זהב: "רצח של כל אדם באשר הוא, הוא רצח. אחת העבירות הכי חמורות: שפיכות דמים, לא תרצח! על אחת כמה וכמה רצח של מנהיג, של ראש ממשלה".

לדבריו: "לפני כאלפיים וחמש מאות שנים כשנרצח מנהיג בישראל גדליה בן אחיקם, רצח שהביא לחורבנו המוחלט של הישוב היהודי בארץ ישראל בתקופת בית המקדש הראשון. הבינו חז"ל את המשמעות החמורה והכריזו על יום צום. ועד היום כאלפיים וחמש מאות שנים, מדי שנה בשנה, אנו צמים על רצח מנהיג בישראל.

"יש לנו מדינה נפלאה, עם נפלא, אנשים נפלאים. בואו ונשמור על כך. וכמו שאמר נשיא ארצות הברית ג'ון קנדי: "אל תשאל מה המדינה יכולה לעשות בשבילך, שאל מה אתה יכול לעשות בשביל מדינתך"".

.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר