"לא נוכל לפרט"

המדינה: צה"ל עדיין פועל באזור המנהרה; כל המחבלים נהרגו

המדינה מבקשת מבג"ץ לדחות את עתירת ארגון "זכויות האדם" הישראלי שדורש לאפשר חיפוש מחבלים הקבורים תחת הריסות מנהרת הטרור שהופצצה בידי צה"ל (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מנהרת הטרור (צילום: מתוך פייסבוק)

המדינה השיבה היום (ראשון) לבג"ץ, בעקבות עתירת ארגון עדאלה להעניק גישה לכוחות חילוץ פלסטיניים בניסיון לאיתור המחבלים הנעדרים במנהרת הטרור, והביע את עמדתה כי יש לדחות את העתירה.

"מדובר בפעילות מבצעית שטרם הושלמה. נכון למועד כתיבת שורות אלו כוחות צה"ל עודם מבצעים בשטח פעולות שונות שקשורות במנהרה, שלא נוכל לפרט לגביהן".

עוד נכתב בתשובת המדינה, כי יש לדחות את העתירה על הסף, בין היתר עקב העובדה ש"היא אינה אקטואלית ואף הסעד המבוקש בה אינה אקטואלי, כי כל המחבלים שהיו במנהרה או בסמוך לה נהרגו".

ארגון "זכויות האדם" הערבי-ישראלי טען לעומת זאת: "יש לאפשר לצוותי הצלה וחילוץ ואנשי ההגנה האזרחית הפלסטינית בעזה להיכנס לאזור החיץ בעזה על מנת לחלץ אנשים הלכודים בעת זו מתחת לפני האדמה, במרחק 50 מטרים מגדר המערכת ובתוך גבולות עזה".

ניסיונות החילוץ הכושלים של חמאס מתוך המנהרה המופצצת (צילום: מתוך פייסבוק)

כזכור, בסוף השבוע הבהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי ישראל לא תאפשר לגורמים פלסטיניים לחלץ את גופות המחבלים ממנהרת הטרור שהושמדה - ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים.

דבריו באו מספר שעות אחרי הצהרות משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול, שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס מאז מבצע צוק איתן, כי "כל מחווה הומניטרית ישראלית כלפי חמאס חייבת להיות מותנית בהשבת הבנים הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר