למה לוטאין כל כך חשוב בתזונת ילדכם?

מחקר חדש של אבוט מצא קשר בין רמות הלוטאין לביון יכולות קוגניטיביות: ילדים עם רמות לוטאין גבוהות יותר בעין נוטים להגיע לביצועים טובים יותר במבחני קוגניציה ובהישגים לימודיים (בריאות, שיווקי)

לוטאין בתזונת ילדים. אילוסטרציה (צילום: יחצ)

לוטאין, רכיב תזונה חשוב, הניתן למדידה על ידי התבוננות בעיני ילדינו, ידוע כקשור לבריאות העין מסבירה רונית דוייב, מנהלת מדעית אבוט יצרנית סימילאק למהדרין.

לוטאין קריטי להתפתחות העין והמח של תינוקכם.

לאחרונה, התפרסמו שני מחקרים, ראשונים מסוגם, שנעשו על ידי אוניברסיטת אילינוי וחברת אבוט במרכז לתזונה, למידה וזיכרון (Center for Nutrition, Learning and Memory) מהמחקרים עולה כי ילדים עם רמות לוטאין גבוהות יותר בעין נוטים להגיע לביצועים טובים יותר במבחני קוגניציה ובהישגים לימודיים.

מסקנה זו התקבלה לאחר התחשבות בגורמים נוספים המשפיעים על ביצועים קוגניטיבים כגון: IQ, מין, הרכב הגוף והמצב הבריאותי.

ממצאים נוספים מהמחקרים

במחקר הראשון, שפורסם בעיתון הבינלאומי International Journal of Psychophysiology, חוקרים מאבוט ואוניברסיטת אילינוי מצאו כי בעת ביצוע משימות קוגניטיביות מאתגרות, ילדים בעלי רמות לוטאין גבוהות יותר (כן, המדענים מדדו את הרמות על ידי הסתכלות בעיניהם!) הגיעו לתוצאות טובות יותר.

המחקר השני, שפורסם ב Nutritional Neuroscience, מצא קשר בין רמות לוטאין גבוהות יותר בקרב ילדים, לציונים גבוהים יותר במבחנים המקובלים למדידת יכולות למידה.

משמעות תוצאות המחקר

מחקרים אלה מראים כי רמות גבוהות של לוטאין בקרב ילדים קשורות להישגים אקדמיים, לימודיים; ובעוד שמחקרים לא הוכיחו כי לוטאין הוא הסיבה לשיפור הקוגניציה אצל ילדים, מחקרים אלה העידו על הקשר בין רמות הלוטאין בעין לבין יכולות קוגניטיביות.

כדי להגדיל את רמות הלוטאין בתפריט הילדים, ד"ר מאט קוצ'אן, ( Matt Kuchan PhD), חוקר ומוביל את השותפות בין אבוט למרכז לתזונה, למידה וזיכרון בארה"ב, ממליץ לשלב מזונות עשירים בלוטאין כגון: תרד, כרוב, אבוקדו וביצים בתפריט היומיומי של ילדינו, וממליץ : "ככל שנחשוף את ילדינו מוקדם יותר למזונות אלו, כך יהיו רגילים לצרוך מזון בריא במשך חייהם הבוגרים".

ד"ר קוצ'אן מציין שמחקר זה הוא חלק מהמאמץ המתמשך של אבוט להבין את השפעתה של התזונה על התפתחות שכלית וקוגניציה בילדות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר