לאחר ההצהרות

אבי גבאי מרוצה: "כולם מתעסקים בממשלה שלי"

לאחר שראשי 'ישראל ביתנו' ו'כולנו' הצהירו אמש כי לא יישבו בממשלה עתידית בראשות יו"ר העבודה אבי גבאי, מגיב האחרון לדברים ומשדר סיפוק ושביעות רצון (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אבי גבאי (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לאחר שאמש הצהירו שר האוצר משה כחלון ושר הביטחון אביגדור ליברמן כי לא ישבו בממשלה בראשות אבי גבאי, מגיב היום יו"ר העבודה בשורת ראיונות ואומר: "עצם העובדה שכולם מתעסקים במה שיקרה בממשלה שלי, זה כבר טוב".

"בנוגע לאמירתו של שר הביטחון, אני טוען שצריך לחכות 48 שעות ולבדוק אם יש לאמירה שלו בכלל תוקף", עקץ גבאי את ליברמן. "הוא אבי המינויים הפוליטיים, והאחרון שאפנה אליו לבניית קואליציה".

יו"ר העבודה המשיך וירה: "ליברמן מדבר על נתניהו בצורה נוראית כפי שמעולם לא שמעתי אותו מדבר על ראש ממשלה בישראל ולאחר מכן הוא נהיה שר ביטחון. אתם ראיתם פעם פוליטיקאים שפועלים רק משיקולים אישיים? אני לא מתרגש ועסוק בלבנות את האלטרנטיבה, כשנגיע לבחירות ונשיג 30 מנדטים כולם יבואו לקואליציה שלנו. לגבי אמירתו של כחלון, אני יכול לומר שאני מכבד את דבריו וזוהי החלטה שלו".

גבאי ניצל את הראיון גם כדי להסביר מדוע יצא נגד חבר מפלגתו ח"כ זוהיר בהלול שאמר כי הוא לא שותף לחגיגות סביב הצהרת בלפור. לדברי גבאי בראיונות לגל"צ ול'רדיו ללא הפסקה', "חשוב שערביי ישראל יהיו חלק מהפוליטיקה הישראלית ושיהיו במפלגת העבודה. אני אמרתי שאני נגד אמירות קיצוניות, כמו זו של זוהיר בהלול. אנחנו מסתכלים קדימה, ואני אומר שוב פעם - אני רוצה שוויון בין העמים, אני אדם שוחר שלום, אך אמירות כאלה לא מעוררות שום אחווה בין העמים ולכן אני נגד הדבר הזה".

נאום הניצחון של גבאי, כשנבחר לראשות 'העבודה (צילום: MX1, ynet)

הוא התייחס אף לתיק 3000, בו נעצרו הבוקר לחקירה שני מקורביו של ראש הממשלה: "אני חושב שפרשת הצוללות היא פרשת השחיתות הכי מסוכנת שהייתה בישראל אי פעם, היא מתעסקת בביטחון של ישראל ובדרך שלנו להתמודד עם איומים קיומיים. אין ספק שגם אם ראש הממשלה הוא לא חשוד, עצם העובדה שדברים כאלו מתרחשים מתחת לאף שלו, באקווריום שלו, אצל האנשים הכי קרובים אליו, מעידה על בעיה קשה מאד ביכולת הניהול שלו את מערך הביטחון והרכש של האמצעים הקיימים. אני לא פרשן לענייני חקירות, אך העובדה שיושבים לחקירה סגן ראש המל"ל, ראש הלשכה והיועץ המשפטי מאוד מטרידה".

עוד הוסיף גבאי: "אדם שקיבל מאות אלפי שקלים היה צריך לומר לציבור כי הוא לוקח אחריות על הדברים, אך במקום זאת הוא טוען כי 'לא היה כלום כי אין כלום', ולאחר מכן שינה את עמדתו וטען שמותר לקבל מתנות. אני מחכה שהמשטרה תחליט בנושא".

"התפקיד שלנו זה לנצח את הבחירות הבאות ולכתוב את ההיסטוריה, כי המנצחים הם אלו שכותבים את ההיסטוריה. אנחנו מתעסקים בדבר המרכזי - איך לנצח", סיים גבאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר