סוף לסאגה?

ה"נשיא" הקטאלוני הסגיר את עצמו לבלגיה

ימים של מתיחות בין הממשל בספרד לבין ראשי המחוז הקטאלוני, לאחר שהאחרונים הכריזו על עצמאות והקמת מדינה משלהם, עשויים לבוא בקרוב אל קיצם (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנשיא המודח (צילום: shutterstock)

קרלס פוג'דמון, נשיא קטלוניה המודח, הסגיר את עצמו היום (ראשון) לידי משטרת בלגיה, יחד עם ארבעה שרים בממשלתו לשעבר.

מדיווח רשות השידור הציבורית בבלגיה עולה, כי התביעה בבריסל אישרה את דבר ההסגרה. הדובר ז'יל דז'מפה אמר: "חמישה אנשים שמבוקשים על ידי ספרד הסגירו הבוקר את עצמם למשטרה בבריסל. הם הועברו למעצר בשעה 09:17 בבוקר. השופט ישמע את האנשים אחר הצהריים. יש לו עד מחר בבוקר להחליט".

כזכור, כבר אמש הודיע פוג'דמון כי ישתף פעולה עם הרשויות הבלגיות, לאחר שתחילה הוא וארבעה חברים מממשלתו הבדלנית נמלטו צפונה מספרד לבריסל, בעקבות החלטת ממשלת ספרד להדיחהאת בכירי ממשלת האוטונומיה הקטלאנית בשבוע שעבר.

את הודעתו מסר פוג'דמון בציוץ שכתב בהולנדית בטוויטר: "אנחנו מוכנים לשתף פעולה באופן מלא עם מערכת המשפט הבלגית, בעקבות צו המעצר שהוצא על ידי ספרד". לצד הציוץ בהולנדית, פרסם פוג'דמון ציוץ נוסף, לוחמני בהרבה.

בשפה הקטאלונית, כשהוא מכוון לתומכיו הפוליטיים, לקראת בחירות הבזק בקטלוניה עליהן הכריזה ממשלת ספר, כתב פוג'דמון: "זה הרגע לכל תומכי הדמוקרטיה להתאחד למען קטלוניה, למען חירותם של אסירים פוליטיים ולמען הרפובליקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר