יוזמה חדשה

מאבטחים יוכלו לעכב חשודים ולהשתמש בכוח

צו חדש צפוי להרחיב את סמכויות המאבטחים במקומות הומי אדם, והם יורשו לדרוש מאזרחים להזדהות, לעכב חשודים עד להגעת המשטרה ואף להשתמש בכוח בהתאם לצורך (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מאבטחי הרכבת הקלה בירושלים משתלטים על מפר סדר (צילום ארכיון: באדיבות חדשות 0404)

בעקבות מספר מקרים בהם מאבטחים חשו חסרי אונים מול חשודים שונים ונאלצו לשם כך לחכות למשטרה, מבקש כעת המשרד לביטחון פנים להרחיב את סמכויות המאבטחים במקומות בילוי ובמרכזי קניות, כך שיוכלו לעכב חשודים, לדרוש מהם להזדהות ואף למנוע בכוח את כניסתם במידה ויסרבו לזיהוי.

לדברי השר לביטחון פנים גלעד ארדן (הליכוד) שיזם כעת צו חדש בנושא, "מאבטחים מיומנים שנמצאים במקומות הומי אדם יכולים לתת מענה מהיר לאירועי אלימות ולסייע בהגנה על האזרח הנורמטיבי. מתן הסמכויות למאבטחים שעברו הכשרה יגביר את תחושת הביטחון האישי של הציבור ויביא יותר אנשים למקומות הבילוי".

לפי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', במשרד לביטחון פנים מקווים כי הצו החדש יאפשר לקצר את לוח הזמנים במקרה של אירוע פלילי או ביטחוני, וכך יהפכו המאבטחים, לתוספת כוח זמינה שתוכל לתת מענה ראשוני עד להגעת כוחות הביטחון - לאחר שכמובן יוסמכו לכך בהכשרה מיוחדת שתעביר אותם המשטרה.

אלימות קשה ברכבת הקלה (צילום ארכיון: מתוך mynet)

מקום אחד בולט במיוחד בצורך להרחיב את סמכויות המאבטחים: הרכבת הקלה בירושלים. ברכבת, שעוצרת ועוברת גם בתחנות במזרח העיר, נוסעים אלפים רבים של נוסעים מדי יום, והיא מהווה יעד מועדף למפירי סדר מסוגים שונים.

מלבדה, ארדן מבקש להרחיב את סמכויות המאבטחים המוצבים גם במרכזי קניות שבהם יותר מעשר חנויות, בבתי מלון, בבריכות שחיייה ציבוריות, במשרדים שונים המספקים שירותים לאזרח ובסניפי הדואר.

בשבוע הבא אמור לעלות לדיון בוועדת הפנים של הכנסת נושא הרחבת סמכויות המאבטחים, והציפייה במשטרה היא שהצו יאושר, וכך תגיע תוספת כוח אדם שתוכל לטפל באירועים ביטחוניים ואחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר