אישום נגד המחבל

גנב משאית ודהר איתה בפראות - בדרך לפיגוע דריסה קטלני

כתב אישום חמור הוגש הבוקר נגד הערבי שתכנן לדרוס חיילים בטרמפיאדות עם משאית אותה גנב זמן קצר קודם לכן. רק בנס הוא נעצר בישי שוטרים שהוזעקו בגלל נהיגתו הפראית (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
משאית לאחר פיגוע דריסה. אילוסטרציה (צילום: Sebi Berens/Flash90)

בבית המשפט המחוזי מרכז-לוד הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד מוחמד צפארן מרמאללה, שתכנן פיגוע דריסה קטלני נגד חיילי צה"ל, עם משאית בה נהג.

לפי הפרקליטות, לפני כשלושה שבועות נכנס מוחמד לישראל ליד מחסום חיזמה, משם נסע במונית לחולון. "בשעה 7:30 לערך, הגיע הנאשם כשהוא מצויד במפתח צינורות, אל מחסן של בית עסק שם חנתה משאית השייכת למקום כשהיא נעולה", נכתב בכתב האישום.

בשלב זה מוחמד פרץ את דלת המשאית, שבר את ה"סוויץ" שלה, התניע אותה והחל בנסיעה מהמקום לכיוון בסיס צבאי סמוך, "במטרה לממש את כוונתו לגרום למות חיילים במקום".

למרבה הנס, אזרח שנכח בבית העסק, שמע את ההתנעה של המשאית, יצא אל הכביש והחל לרוץ לכיוון המשאית - שהחלה בתזוזה. מוחמד, שהבחין באזרח, נסע לכיוונו, כמעט שפגע בו, והמשיך בנסיעה לכיוון הבסיס.

תיעוד גניבת המשאית בידי הנאשם (צילום: דוברות המשטרה)

האזרח המודאג דיווח למשטרה, אודות גניבת המשאית, ובעקבות כך יצאו שוטרים בניידת משטרתית, והחלו במרדף אחרי המשאית הנהוגה על ידי הנאשם ברחוב שדרות הציונות בראשון לציון, כשהם כורזים לו לעצור.

"הנאשם שהבחין בניידת, ניסה להימלט, כשהוא נוסע בכביש עמוס במכוניות, במהירות ובפראות, ומזגזג בכביש. הניידת התקרבה למשאית מצד שמאל של המשאית וכרזה לו שוב לעצור. בתגובה הטה הנאשם את ההגה לשמאל וניגח עם המשאית את הניידת, תוך שהוא דוחף את הניידת לקו ההפרדה וגורם לה לבלום. וכן גורם למעיכת הדלת הימנית הקדמית ושבירת המראה הימנית הקדמית".

המחבל המשיך בנהיגתו הפרועה והמסוכנת, ובהגיעו לצומת מרומזר, פנה שמאלה ברמזור אדום, תוך שהוא גורם לכלי רכב שממול לבלום, המשיך בנסיעה פרועה ומסוכנת, תוך שהוא מתנגש בכלי רכב הנוסעים בכביש, פנה ימינה - ובכיכר ביצע פרסה.

המשאית המדוברת (צילום: דוברות המשטרה)

וכך המשיך מוחמד לדהור בפראות ותוך כדי כך להזיק לכלי רכב, זאת כשניידת ושוטרים רכובים דולקים אחריו. בשלב מסוים התקרבו השוטרים למשאית וקראו לו לעצור. למרבה הנס, בשל תפעול לקוי של המשאית על ידי המחבל, הוא נאלץ לעצור את המשאית בצד ימין של הכביש.

בשלב זה השוטרים הוציאו אותו מחוץ למשאית וניסו לכבול את ידיו, הוא התנגד למסור את ידו השמאלית והשוטרים נאלצו להשתמש בכוח על מנת לאזקו.

הפרקליטות כותבת בכתב האישום: "במעשיו האמורים לעיל, הכין הנאשם אמצעים בכדי לבצע מעשה טרור ולגרום שלא כדין למותם של חיילים באמצעות דריסתם, בכוונה תחילה". מוחמד צפארן מואשם אף בשורת עבירות תעבורה נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר