המחלצת הצעירה בעולם

רבקי, בת ה'שלוחים' בקטמנדו, חילצה מטיילת • צפו

כל המטיילים הישראלים שמגיעים לנפאל מכירים את חזקי ליפשיץ ואשתו חני, שליחי חב"ד בקטמנדו הבירה. לאחרונה הפכה גם רבקי לפשיץ, בת 8 בסך הכל, למחלצת הצעירה בעולם (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חני הנרגשת, בתוך מסוק החילוץ (צילומים: באדיבות ידיעות אחרונות, ynet)

בני הזוג חזקי וחני ליפשיץ, שליחי חב"ד בקטמנדו, הפכו זה מכבר לכתובת קבועה לתיירים הישראלים שנקלעים למצוקה בנפאל. לאחרונה ביתם רבקי, בת ה-8, נכנסה ל"עסק" המשפחתי ואף הגשימה חלום כשהצטרפה למסוק שהחזיר תרמילאית ישראלית שסבלה ממחלת גבהים מהרי האנאפורנה המושלגים.

התרמילאים הישראלים כבר רגילים: טרם יציאתם ל'טרקים' בהרי ההימלאיה, נוהגים רבים מהם לעבור דרך בית חב"ד, כדי לשכור מכשיר איתור לווייני, לקבל הדרכה וארוחה חמה - ולצאת לדרכם בתחושה שאם חלילה ייקלעו לצרה, ידאגו חזקי וחני לחלץ אותם.

בדרך כלל התיאום שעושים בני הזוג למבצעי חילוץ של התיירים הישראלים בנפאל, הם בגלל כוויות קור, מחלת גבהים, או סתם מטיילים שנתקפו בתשישות. כשהם שומעים על מקרים שכאלו, הם מעלים מסוק להימלאיה, ולוקחים משם את התרמילאים אל מקום מבטחים או בית החולים בקטמנדו.

חזקי או חני אשתו עולים בעצמם לעתים קרובות על מסוק המחלצים, אך אתמול (שני) הצטרף אליהם "הדור הבא": רבקי בת ה-8, ביתם, שכבר זמן רב מבקשת מהוריה להגשים חלום ולהצטרף לחילוץ בהרים.

בכך, לפי הפרסום ב'ידיעות אחרונות', היא הפכה למחלצת הצעירה ביותר בעולם. אמה חני תיארה לכתב העיתון: "רבקי קרויה על שמה של רבקי הולצברג ז"ל, שהייתה החברה הכי טובה שלי ונרצחה על ידי מחבלים בבית חב"ד במומבאי ב־2008".

"כשהייתי בהיריון, עשיתי את שיחת הטלפון האחרונה עם רבקי הולצברג והיא הבטיחה שתגיע ללידה שלי. שעתיים לאחר מכן המחבלים נכנסו לבית חב"ד והיא נרצחה. חצי שנה אחר כך, כשהתינוקת נולדה, היה ברור שאקרא לה רבקי. היא מזכירה אותה במסירות שלה, בחסד ובחיוך, כאילו שהנשמה שלה נכנסה בה. כל מה שאפשר לעזור — היא ישר קופצת ומציעה".

ירדן, התרמילאית שחולצה, ורבקי

לדברי חני, כשרבקי ראתה אותם, את הוריה, מסייעים למטיילים רבים שנקלעו למצוקה, היא החליטה שגם היא רוצה לקחת חלק "היא אמרה לנו 'למה רק את ואבא יכולים ללכת לחלץ? גם אני יכולה לעזור. אם מטיילת מקיאה אני אחזיק לה את היד. אם מישהי לא מרגישה טוב אני אטפל בה'. אני לא יודעת מה קרה לי, אבל אמרתי כן", מספרת אמה.

וכך, ביחד עם המורה שלה רחל, יצאה רבקי תלמידת כיתה ג', להרי האנאפורנה כדי לחלץ את ירדן, מטיילת שחלתה במחלת גבהים ושידרה אות מצוקה. הן אספו את ירדן מהשטח ולא עזבו אותה עד שווידאו שהיא מקבלת את הטיפול הרפואי הראוי בבית החולים המקומי.

עכשיו, אחרי מבצע החילוץ המוצלח הראשון של רבקי, לחני אמה יהיה הרבה יותר קשה להגיד לא, ורבקי עצמה מסכמת את החוויה: "תמיד רציתי כמו ההורים שלי ללכת להרים ולטוס במסוק ולעזור לאנשים, ופעם אחת אמא שלי הסכימה. היה ממש יפה. חילצנו מישהי שהיה לה קשה להמשיך".

האם הגאה חני מסיימת בחיוך: "רבקי לא עזבה את הבחורה עד שראתה שהיא בסדר - ולי נוספו עוד כמה שערות לבנות בפוני של הפאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר