על ידי גוי

גם בשבת: נפטרים ילקחו מביתם ללא תשלום

בעוד כשלושה שבועות יכנסו לתוקפן תקנות חדשות שיאפשרו להעביר נפטר מביתו, גם בזמנים שה'חברה קדישא' סגורה - ללא כל עלות. בשבת, יוקצה לשם כך 'גוי של שבת' (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בני משפחה אבלים נאלצו עד כה לשלם מכיסם מאות או אלפי שקלים כדי להעביר באמבולנס פרטי את יקירם שנפטר לבית הקירור, עד למועד ההלוויה. בקרוב, הדבר יפסק ולא ייגבה עוד כל תשלום עבור זה.

התופעה הכואבת אירעה בזמנים שב'חברה קדישא' לא עובדים, כולל בשבתות,. לפי תקנות חדשות שיכנסו לתוקף ב-1 לדצמבר, בעוד כשלושה שבועות, תקצה החברה קדישא 'גוי של שבת' מיוחד שישנע את הנפטר.

במקרים שהדבר ייעשה באמצעות חברות פרטיות שיגבו תשלום, תקבל לאחר מכן משפחת הנפטר החזר מלא מהביטוח הלאומי.

קביעת התקנות נעשה בעקבות תביעה ייצוגית שהגישה במארס 2016 טובה רוגל, שנאלצה שנתיים קודם לכן לשלם לאמבולנס פרטי 2200 שקל עבור פינוי גופתה של אמה - שנפטרה בליל שבת.

כשפנתה לביטוח לאומי נמסר לה כי לא ניתן לקבל החזר בגין הובלת מת שלא בשעות העבודה הרגילות של חברה קדישא - ימים א'-ה' בשעות 16:00–8:00 וימי ו' בשעות 13:00–8:00.

בעקבות כך, היא הגישה כאמור בקשה לתביעה ייצוגית בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ובהמשך, בהליך גישור, הצדדים סיכמו על סילוק התביעה, מאחר ו"תוך כדי ניהול ההליך פורסמו תקנות הביטוח הלאומי (דמי קבורה), המסדירות תוספת תשלום בסך 1,100 שקל, שישולמו על ידי הביטוח הלאומי לחברה קדישא בעד העברת נפטר מחוץ לשעות העבודה הרגילות", כאמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר