במודיעין עילית

חשד: מכרו קרקעות לחרדים והעלימו מס ב-280 מיליון שקלים

אהרון טולנפלד, משה גליק ורחל אלבוים, נעצרו לחקירה בחשד לעבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים במכירה ושיווק של קרקעות ליד העיר החרדית מודיעין עילית (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אוליבר פיטוסי - פלאש90)

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (שני) על מעצרם של אהרון טולנפלד, משה גליק ורחל אלבוים, החשודים בעבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים הקשורות למכירה ושיווק קרקעות ליד מודיעין עילית.

בהמשך שחרר אותם בית המשפט בתנאים מגבילים, לאחר עיון בבקשת המעצר שהגישו בעניינם יחידות המכס והמע"מ.

בבקשה נכתב, כי גליק (63) תושב נחלים, רכש על פי החשד קרקעות ביהודה ושומרון בכסות של חברות זרות על מנת להתחמק מתשלומי מסים בגובה עשרות מיליוני שקלים, בעוד שהניהול והשליטה של החברות התבצע מישראל.

הקרקעות, הסמוכות למודיעין עילית, נמכרו לקבוצות רכישה, וגליק חשוד כי ביצע פעולות בין השנים 2017-2011 באמצעות החברות "בלו הרבור" ו"רלטור" הרשומות בפנמה, כדי להימנע מדיווח למע"מ על העסקאות שהגיעו להיקף של כ- 280 מיליון שקלים.

בנייה ליד מודיעין עילית. אילוסטרציה (צילום: גידי אבינרי, פלאש 90)

טולנפלד (54) תושב פתח תקווה, המשמש כמנהל חברת "ניהול דיור", חשוד בסיוע למשה גליק לשווק ולמכור את הקרקעות המדוברות ביהודה ושומרון, ושבכך סייע לו להתחמק מתשלום מסים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

אלבוים (48) תושבת שוהם, נעצרה ושוחררה בערבות בחשד כי סייעה למשה גליק ואחרים בנוגע להתחמקות ממסים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים. רחל אלבוים הינה עורכת דין אשר על פי החשד שימשה כזרוע של החשוד משה גליק לביצוע פעולותיו העברייניות אל מול הרשויות והלקוחות.

החקירה בעניינם של השלושה התבצעה על ידי יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים בשיתוף יחידת הביקורת במשרד מע"מ רמלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר