סוף לשמועות

עדיין חי: כך נמלט מנהיג דאעש מכוחות צבא עיראק

על פי הדיווחים שפורסמו היום בעיראק, מנהיג ארגון המדינה האסלאמית אבו בכר אל בגדדי נצפה כשהוא חוצה את הגבול לסוריה במונית צהובה, זאת בשל סכנה לחייו (העולם הערבי)

אבו בכר אל בגדדי (צילום: מתוך نجوم مصرية בפייסבוק)

מצבו של מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדדי ממשיך להעסיק את העולם. גורמי מודיעין מדווחים כי מנהיג הארגון נמלט מצבא עיראק והכוחות השיעיים במונית צהובה איתה נכנס לשטח סוריה. על פי דיווח בסוכנות הידיעות אל-חדת' מדובאי, שהובא מפי גורמי מודיעין במחוז אל אנבר בעיראק, אל בגדדי נמלט ממחוז אל קעים שבסמוך לגבול עיראק-סוריה מאחר שחש כי קיימת סכנה ממשית לחייו.

בחודש שעבר הכריז ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי על מתקפה שנועדה להשיג השתלטות מחדש על אזור הגבול המערבי בערים אל-קעים וראווה, שנשלט בידי דאעש ונחשב לאזור האחרון שנמצא בשליטת הארגון. כמו כן, מחזיק ארגון הטרור בחלקים מהצד הסורי של הגבול. כבר בחודש יולי החל הצליחו כוחות עיראקיים בתמיכה אמריקאית ואיראנית לכבוש שטחים נרחבים שהיו ביד ארגון המדינה האסלאמית ולגרום לפעיליו ולבכיריו להימלט על נפשם.

עוד קודם לכן פורסמו דיווחים סותרים בנוגע למצבו של מנהיג הארגון. בסוף יוני דיווח בכיר בכוחות אל קודס האיראניים ומקורבו של האייתוללה עלי חמינאי כי אל בגדדי חוסל "באופן ודאי" בתקיפה של חיל האוויר הרוסי. כוחות צבא רוסיה טענו כי להערכתם הוא חוסל, אולם אינם יכולים לאשר את מותו ואילו גורמי מודיעין בארה"ב הודיעו כי לא קיים אימות לדיווח על מותו.

אך מנגד פרסמה סוכנות הידיעות של דאעש בחודש שעבר הקלטה באורך 46 דקות, בה נשמע לכאורה אל- בגדדי פונה לפעילי הארגון ואומר: "המשיכו להכות בכופרים, המשיכו בג'יהאד המבורך. עליכם לשים את מרכזי התקשורת של האויב ואת המקומות מהם הוא מפיץ את האידיאולוגיה שלו על הכוונת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר