ערב הבחירות

תיעוד: הקרב החרדי בניו יורק הופך לאלים

אחרי השמצות, פשקווילים והטחת האשמות דוגמת "לא מספיק דתי", העימות סביב הבחירות בניו יורק מגיע לנקודת ההכרעה - והופך לאלים. צפו בווידאו שמסעיר את הקהילה (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך התיעוד שהופץ ברשת)

מחר צפויות להיערך הבחירות לראשות עיריית ניו יורק ולמועצת העיר, וכפי שנחשף ב"כיכר השבת", דווקא המאבק הפנים חרדי בין שני המתמודדים על מקום במועצת העירייה מטעם התושבים החרדים, ממקד אליו את אור הזרקורים.

"אנחנו עוברים כאן לראשונה מערכת בחירות סוערת במיוחד, כמו בישראל", מסביר ל"כיכר השבת" עסקן חרדי תושב השכונה החרדית בורו פארק. "בכל שנותיי לא זכור לי מאבק שכזה שפשוט גולש לאלימות ולהשמצות מכוערות" מוסיף העסקן.

ואכן הקרב נמצא בעיצומו. אם לפני שבוע עסקו כולם במלחמת השמצות ופרסומי פאשקווילים, הרי שבמהלך הימים האחרונים עלה המאבק מדרגה והפך לאלים וייצרי.

כבר בעימות שהתקיים בין יוני הייקינד שנתמך ע"י אביו, חבר בית המחוקקים דב הייקינד, לבין קלמן ייגר, שנתמך ע"י חבר המועצה הפורש דייויד גרינפלד, ניתן היה לראות כי השניים משתמשים בביטויים קשים וחריפים האחר כלפי השני.

המאבק המר המשיך בפרסומים של תומכי הייקינד, שהפיצו מנשרים בהם צולם ייגר ללא כיפה, שם נטען כי הוא "אינו דתי מספיק" כשמנגד תומכיו טענו כי הייקינד איננו בקיא בחוקים ומתנהג כילד.

לשיא של ממש הגיע כאמור הקרב בימים האחרונים, כאשר לטענת מטה ייגר השחיתו תומכי הייקינד את שלטי התמיכה של המועמד המתחרה ואף פעלו נגד תומכיו באלימות מילולית ופיזית.

"יש להם בריונים שמטרתם פשוט לזרוע הרס וחורבן בכל השכונה", טוען באוזני "כיכר השבת" גורם פוליטי המזוהה עם ייגר. "הם חושבים שבאלימות ניתן לנצח אבל אנחנו מקווים שמחר המצביעים יוכיחו להם כי טעו בגדול".

מנגד, תומכי הייקינד טוענים כי הנצחון מונח בכיסם. "כולם יודעים מי באמת מגיע ממשפחה של סיוע ועזרה לכלל ומי סתם מנסה להיבחר בכוח ללא התאמה אישית" הם מצהירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר