איש הסוד שפרש לפתע

עו"ד יצחק מולכו - הוא החשוד שנחקר בפרשת הצוללות

48 שעות לאחר שעוכב לחקירה ניתן לפרסם כי עורך הדין יצחק מולכו, בן ה-72, מקורבו ואיש סודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליחו לעניינים מדיניים - הוא החשוד שנחקר בפרשת הצוללות (בארץ)

עו"ד יצחק מולכו (צילום: Michal Fattal/Flash90)

הבוקר (שלישי) ניתן לפרסם, 48 שעות לאחר שעוכב לחקירה, כי עורך הדין יצחק מולכו, בן ה-72, שליחו המיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו לעניינים מדיניים, הוא הבכיר והמקורב שעוכב ביום ראשון לחקירה במסגרת פרשת הצוללות המכונה "תיק 3000".

יחד עם מולכו, וכפי שכבר דווח, עוכב לחקריה מוקרב נוסף של ראש הממשלה, עו"ד דוד שמרון, שנחקר כבר מספר פעמים לאחרונה בפרשה. אמש, עומתו מולכו ושמרון עם עד המדינה בפרשה, מיקי גנור.

מולכו, שהיה מוטרד לאחרונה מכך שהחקירה תגיע גם אליו, משוכנע ששמרון, שותפו למשרד, אדם ישר ופעל כמו שצריך וחקירתו נועדה להפיל את נתניהו. מולכו אמר כל הזמן כי הוא לא התעסק בצוללות. לדברי מקורביו, הוא ושמרון הקפידו על "חומה סינית" ביניהם ובמשרד לא ידעו על השליחויות הסודיות.

מולכו משמש כשליחו המדיני של נתניהו מאז הקדנציה הראשונה בשנת 1996. מעין שר חוץ פרטי ואיש הסוד שמנהל משאים ומתנים חשאיים, בעיקר מול ארה"ב, הפלסטינים, מצרים וטורקיה. שמרון טיפל לאורך השנים בתיקים האישיים של המשפחה.

לפני כשבועיים הודיע מולכו על פרישתו מהתפקיד, לאחר 11 שנים, וזאת על רקע עתירה נגד מינויו בשל החקירה בפרשת הצוללות. באופן רשמי הסביר מולכו כי חש מיצוי אך מקורביו מודים כי הוא ביקש למנוע אפשרות שאחד משופטי בג"ץ ימתח ביקורת על המינוי.

נתניהו קיבל את פרישתו וכתב עליו: "איני צריך למנות את המשימות המדיניות הרגישות והחשובות שביצעת. עשית זאת תוך שילוב נדיר של כשרון, ניסיון וידע מקיף ועמוק של הסוגיות. טרם הגיעה העת לחשוף את כל פעולתך, אך בטוחני שכשרגע זה יגיע אזרחי ישראל יעריכו עד מאוד את תרומתך.

"אין פלא שאני ושרי הממשלה שמכירים את פועלך רוחשים לך הערכה עמוקה. מנהיגים רבים דיברו בפני בשבחך, וציינו שתמיד יכולים היו לשוחח עמך בחופשיות, כי מעולם לא חיפשת לעצמך פרסום כלשהו על תרומתך ועשייתך הגדולה. כמו אביך לפניך, עשית עבור המדינה - כשירות לאומי ובהתנדבות".

מולכו, הוא גם גיסו של שמרון, נשוי לאחותו שלומית ויש לו שתי בנות. לאחר מותו של הפרקליט הבכיר ארווין שמרון, חמיו, הוא הפך לשותף הבכיר במשרד. שמרון הוא בן דוד שני של נתניהו.

בעבר נתניהו ביקש למנות אותו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, שר המשפטים, יו"ר חברת החשמל וראש סגל ראש הממשלה - אך מולכו סירב לכך. מולכו עבד בהתנדבות כשליחו של נתניהו ולא קיבל שכר מהמדינה למעט חשבון הוצאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר