החל ממחר: שיבושים ושביתות במערכת החינוך הכללי

קמפיין שקידם ארגון המורים להעלאת שכרם של המורים בישראל לא נשא פרי, וכעת מאיים יו"ר הארגון כי יכריז על סכסוך עבודה. משרד האוצר בתגובה תקף את היו"ר רן ארז באופן אישי (חדשות)

מערכת החינוך תושבת? (צילום: שאטרסטוק)

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר הבוקר (שלישי) במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי הארגון: "המשא ומתן מול האוצר נמשך למעלה מעשרה חודשים, ואנחנו רוצים הסכם קיבוצי חדש. המדינה מושכת זמן ולא מוכנה ללכת לקראתנו, אז החלטנו שעם תום תקופת הצינון, ב-8 בחודש אנחנו מתחילים להפעיל את סכסוך העבודה". ארז הצהיר כי "כל האופציות על השולחן, כולל עיצומים, שביתות והפגנות". לדבריו, "המורים נוטשים את המערכת בגלל תנאי עבודה קשים ושכר נמוך".

כזכור, בסוף החודש שעבר הכריז ארגון המורים על סכסוך עבודה – מה שמאפשר לו לשבש ואף להשבית את מערכת החינוך העל-יסודית, זאת על רקע הדרישה לעלות את שכר המורים.

ארגון המורים פתח לאחרונה בקמפיין "מורה מתחיל ב-8", שמטרתו להעלות את שכר המורים החדשים ל-8,000 שקלים. לטענתו, שכר המורים בישראל נמוך בכ-40% משכר המורים במדינות ה-OECD.

עוז לתמורה, אותו הסכם קיבוצי שנחתם עם המורים העל יסודיים ב 2011, הסתיים ב-31 בדצמבר 2016. אלא שמאז ינואר 2017 הם מנהלים מו"מ מול משרד האוצר בשיתוף עם המרכז לשלטון מקומי ומשרד החינוך – שלא נושא פרי. ארז אמר בזמנו כי "משרד האוצר יוצר סחבת מכוונת ומנהל מולנו מו"מ בעצלתיים עוד מינואר 2017. הצעות משרד האוצר מבזות ופוגעות בחינוך".

סכסוך העבודה גרם למשרד האוצר להגיב בצורה ישירה ולתקוף את ארז באופן אישי, בהודעת המשרד נכתב: "צר לנו שיו"ר ארגון המורים בוחר לנהל קמפיין אחד על גבי אוטובוסים לטובת המורים הצעירים, אך בחדרי המו"מ הוא בוחר לקדם קמפיין שני ובו הוא דוחף למתן תוספות שכר למורים הוותיקים, ובכך מנציח את פערי השכר במערכת החינוך, על גב תלמידי החטיבות העליונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר