נאום תקיף

טראמפ בדרום קוריאה: אל תזלזלו בארה"ב

הנשיא האמריקאי הגיע לביקור מפתיע בדרום קוריאה ונאם כשהוא מכוון את דבריו למנהיגה הדיקטטור של צפון קוריאה: "עינינו נשואות ליום שבו כל הקוריאנים יהיו חופשיים" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נאם הלילה (רביעי) בפני האסיפה הכללית בדרום קוריאה והפנה את המסר לפיונגיאנג: "אני מקווה שאני מדבר לא רק בשם ארה"ב ודרום קוריאה, אם כי בשם כל המדינות, כשאני אומר לצפון: אל תזלזלו בנו ואל תנסו אותנו". עוד אמר כי כי הוא "ידחק בכל המדינות לאחד כוחות כדי לבודד את המשטר האכזרי של צפון קוריאה".

הוא הוסיף כי "העולם לא יכול לסבול את האיום של המשטר הסורר, המאיים עליו בחורבן גרעיני". טראמפ סיים את נאומו ואמר: "עינינו נשואות ליום שבו כל הקוריאנים יהיו חופשיים".

הנשיא אמר כי המשטר הצפון קוריאני פיתח את תוכנית הטילים והגרעין שלו והפר את כל ההסכמים וההתחייבויות מול ארה"ב ובנות בריתה. טראמפ אף פנה לשליט צפון קוריאה קים ג'ונג און: "אמצעי הלחימה שאתה צובר לא משפרים את משטרך, אלא מסכנים אותו". טראמפ אמר כי "אמריקה אינה מחפשת עימותים, אך לעולם לא תברח מהם. כל מי שמפקפק בעוצמתה או בנחישותה של ארה"ב - הביטו בעברנו ולא תפקפקו בנו יותר".

"לא נאפשר תקיפה של ארה"ב או של בעלות בריתנו. לא ניתן שיאיימו על ערים אמריקניות בחורבן", אמר טראמפ. הוא הוסף להבטיח: "לא ניתן לזוועות הנוראיות ביותר בהיסטוריה לחזור על אדמה זו, שעל ביטחונה נלחמנו". הוא דיבר גם על התקווה לעתיד שונה באזור: "יחד אנו חולמים על קוריאה חופשית, חצי אי בטוח ומשפחות מאוחדות בשנית. אנו חולמים על כבישים מהירים המחברים בין הצפון לדרום ועל החלפת הסיוט הגרעיני בהבטחה לשלום".

טראמפ נאלץ לבטל ביקור פתע לאזור המפורז החוצץ בין דרום קוריאה לשכנתה מצפון עקב תנאי מזג אוויר קשים. טראמפ היה על המסוק בדרכו לאזור, אך נאלץ לחזור על עקבותיו עקב ערפל כבד. גורמים בבית הלבן מסרו כי הטייסים לא יכלו לראות מסוקים אחרים באוויר עקב הערפל, שהגביל את הראות לטווח של כקילומטר בלבד.

מדובר בביקור מפתיע, עצם הביקור לא פורסם מסיבות ביטחוניות. מדוברות הבית הכחול, מוסד הנשיאות הדרום קוריאני, נמסר כי הנשיא מון ג'יאה-אין הציע לנשיא האמריקני לבקר באזור המפורז ואף הציע להצטרף לביקור, לאחר שטראמפ אמר כי שקל לעשות זאת.

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס מסרה כי טראמפ מאוכזב מכך שהוא לא יכול היה לבקר באזור: "אני חושבת שהוא די מתוסכל". היא אמרה כי הצבא האמריקני והשירות החשאי קבעו כי הנחיתה באזור המפורז לא תהיה בטוחה.

טראמפ נוחת בקוריאה (צילום: אנדריאה הנקס, הבית הלבן)

על רקע ביקורו של טראמפ בדרום קוריאה יצאו כמה מאות מפגינים לרחובות הבירה סיאול לשתי הפגנות שונות – האחת נגד טראמפ והשנייה בעדו. המפגינים נגד הנשיא האמריקני נשאו שלטים שעליהם נכתב: "אין טראמפ, אין מלחמה" והאשימו את טראמפ בכך שהחריף את המתחים עם השכנה מצפון. המפגינים בעד טראמפ קראו קריאות בעד ארה"ב שעומדת איתן לצדה של דרום קוריאה מול שכנתה המטורפת צפון קוריאה, בזמן ששיירתו של טראמפ חלפה על פניהם.

טראמפ ימשיך בביקורו בדרום-מזרח אסיה וימריא לסין אחרי יומיים בדרום קוריאה. טראמפ התחיל את ביקורו ביפן וצפוי להיפגש בסין עם הנשיא שי ג'ינפינג. טראמפ אמר במסיבת עיתונאים בטוקיו עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה כי "עבר הזמן לסבלנות אסטרטגית ביחס לצפון קוריאה". הוא הוסיף כי "יש שיאמרו כי הרטוריקה שלי תקיפה, אך תראו מה קרה כשהשתמשו ברטוריקה חלשה ב-25 השנים האחרונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר