4 שנות מאסר

סייע בהברחת מיליוני ביצים לשטח ישראל ויישלח לכלא

הנאשם שהורשע בשורה ארוכה של עבירות פליליות שימש בתפקיד בכיר במועצת הלול וניצל את מעמדו כדי לאפשר הברחות ביצים שהיוו סכנה לציבור מהרשות הפלסטינית (ארץ)

ארכיון (צילום: (צילום: דוברות המשטרה))

ארבע שנות מאסר וקנס כספי נגזרו היום (רביעי) על שי משה, בכיר לשעבר במועצת הלול, שהורשע בעבירות רבות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ועבירות נוספות. מדובר בפרשה נרחבת בה הבריחו 17 נאשמים מיליוני ביצים מזויפות מהרשות הפלסטינית לישראל, תוך שהם מסכנים במוגע את חיי האזרחים.

הנאשם, ששימש כרכז מודיעין במועצת הלול, תכנן עם יחד עם חבריו להבריח ביצים מזויפות בעשרות משאיות משטחי הרשות הפלסטינית לישראל. במשך זמן הוברחו לשטחי ישראל באופן שיטתי מיליוני ביצים מזויפות בשנת 2012. מתוקף תפקידו וסמכויותיו היה הנאשם אמון בין היתר על מניעת הברחות ביצים מהרשות לישראל, על תפיסת סחורה מזויפת ועל השמדתה.

הנאשם הורשע בלקיחת שוחד עבור אי מניעת ההברחות, כאשר בתמורה לחלקו בהברחת הביצים תוך הפעלת אמצעי האכיפה כנגד המתחרים, קיבל אלפי שקלים מדי שבוע. גודל הקנס שנגזר על משה לא נמסר.

במסגרת הפרשה הורשעו בעבר 17 נאשמים במגוון עבירות, וריצו עונשי מאסר. כמו כן במסגרת הפרשה חולטו מיליוני שקלים לטובת המדינה והוטלו קנסות משמעותיים.

בית המשפט המחוזי - מרכז קבע בהחלטתו כי "המעשים בהם הורשע הנאשם חמורים מאוד. הפגיעה בערכים החברתיים המוגנים, ובהם שלטון החוק, שמירת אמונים והגנה על בריאות הציבור – נפגעו באורח קשה. חומרת יתר יש לייחס לזמן הממושך בו בוצעו המעשים, לתכנון ולניצול המעמד והכח של הנאשם בתוקף תפקידו כפקח ורכז מודיעין. ברי כי היה מודע היטב להשלכות מעשיו, שהרי מלכתחילה הוכשר למנעם".

מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נמסר: "גזר הדין מסמן את סופה של פרשייה רחבת היקף בה נחשפה רשת עבריינית, מאורגנת והיררכית שעסקה בהברחת ביצים מזויפות מהרשות הפלסטינית לישראל, תוך ביצוע עבירות פליליות נוספות כגון עבירות שוחד והלבנת הון. פעילות הרשת יצרה סיכון חמור לביטחון הציבור ולבריאותו. הנאשם, שתפקידו היה לשמש שומר סף ולמנוע את תופעת ההברחות, רמס ברגל גסה את אמון הציבור שניתן בו, בחר לקחת חלק פעיל ומשמעותי ברשת ההברחות תוך יצירת סיכון לבריאות הציבור וביטחונו והכל מתוך בצע כסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר