מקרה מטריד

הרוקח התבלבל והילד סבל מהזיות חמורות

רשת החנויות סופר פארם משלמת ביוקר על רשלנותה: הרוקח נתן לילד תרופה שגויה ובעקבות כך נגרמו לילד הזיות חמורות שהביאו לאשפוזו שלושה ימים במחלקה לטיפול נמרץ (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

סופר פארם תפצה ילד חרדי ב-42,000 שקלים בעקבות טעות בהנפקת תרופה. הסיפור החל כאשר לאחד מסניפי הדגל של רשת סופר פארם בירושלים, הגיעו הוריו של ילד חרדי על מנת לרכוש תרופה לעורו של הילד כפי הוראתו של רופא עור.

כשראה הרוקח את המרשם, הודיע להורים כי התרופה אזלה, וכי יקח מספר ימים עד שיגיעו החומרים הדרושים לרקיחתה. כעבור מספר ימים הגיעו ההורים בשנית על מנת לקבל את התרופה שניתנה כבר בעבר לילד, ואכן הרוקח הכין להם את התרופה כבקשתם.

למחרת בבוקר, נטל הילד את התרופה והלך כמידי יום לבית ספר הסמוך למקום מגוריו, אך לאחר מספר דקות מהגעתו לבית הספר, התחיל הילד להתנהג בצורה מטרידה. דיבורו נעשה כבד ובלתי ברור, ואף התחיל לרוץ ממקום למקום ללא אבחנה כשהוא מסכן את חייו.

צוות ההוראה בבית הספר לא נשאר אדיש, ומיהר להזמין צוות רפואי למקום אשר פינה אותו בדחיפות לבית החולים.

צוות בית החולים התקשה מאוד לאבחן את הסיבות להתנהגותו המשונה של הילד, אשר בשגרה הנו ילד מקסים ומבורך. קצה חוט לפתרון החידה נמצא לאחר תשאול של ההורים, שהעלה כי הילד נזקק לתרופה לטיפול בעורו, וכי זה עתה החל השימוש בתרופה מתוך בקבוקון התרופה החדש שנרכש בחנות מרשת הסופרפארם.

כך הלכה והתחדדה לעיניי הרופאים התמונה - הרוקח שגה, שגיאה מסוכנת, ונתן לילד תרופה שונה שנועדה לטיפול באפליפסיה, אשר כנראה הוכנה לחולה אחר, תרופה אשר לא מתאימה כלל לבעיה הקלה ממנה סבל הילד.

הילד אושפז בטיפול נמרץ למשך 3 ימים ובחסדי שמיים הבעיות חלפו תוך זמן קצר מאוד, ולא נותר כל נזק.

בעקבות המקרה פנה עורך דינו של הילד, עו"ד רביד שרון, מומחה לתביעות נזיקין וביטוח, לחברת סופר פארם ודרש מהם פיצויים בעבור רשלנותם. עורך הדין שרון טען כי היה על החברה להשגיח על התרופות היוצאות תחת ידם ולקבוע נהלים ברורים להפרדה בין תרופות של לקוחות שונים, ואף להטמיע נהלים אלו בין כלל עובדיה.

מנגד, חברת הביטוח של הרשת טענה כי אין לראות בחומרה את נסיבות המקרה והציעה לפצות בסכום נמוך בהרבה, אך לבסוף שוכנעה על ידי עורך הדין רביד שרון כי האירוע נגרם בעקבות רשלנותה החמורה של החברה.

בסופו של יום, שילמה הרשת פיצויים בסך כולל של 42,000 שקלים.

במענה לפנייתנו, מסר עורך הדין רביד שרון כי מקרה זה שב ומבהיר כי אירועים מסוג אלו אפשר למנוע, ולחסוך בכך נזקי גוף חמורים שנגרמים בשל חוסר תשומת לב, אשר אסור שתקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר